Disney kupuje platformu Fubo, rozšiřuje možnosti reklamy
Za 220 milionů dolarů získává Disney menší streamovací platformu Fubo. Na CES představila i nové možnosti pro inzerenty.
Společnost Disney oznámila sloučení své divize pro streamování živých televizních přenosů Hulu Live s menší streamovací skupinou Fubo. Zároveň na veletrhu Consumer Electronics Show (CES) v Las Vegas představila i nové možnosti pro reklamní zadavatele. Počet jejích předplatitelů s verzí s reklamou dosáhl 157 milionů.
Disney, jež vlastní kromě Hulu také Disney+, televize ABC, ESPN a studia Marvel a Pixar, získává ve Fubo, která v Severní Americe eviduje 6,2 milionů předplatitelů, 70% vlastnický podíl. Na základě dohody vznikne nová společnost, která bude i nadále kótovaná na burze jako Fubo. Mělo jít i o reakci na konkurenci poté, co se ESPN spolu s Fox a Warner Bros. dohodly na podmínkách vzniku nové společné platformy sportovního obsahu Venu, na konci minulého týdne ji ale ještě před samotným startem zrušily.
V době, kdy do sportovního obsahu čím dál více investují technologičtí giganti jako Amazon a Netflix, se reklamním zadavatelům zmenšují možnosti reklamy ve vysílání. Disney jim ve své verzi s reklamou daný prostor nabízí. „Disney stojí na křižovatce sportovního a zábavního obsahu světové úrovně s tím nejhodnotnějším publikem v globálním streamování podporovaném reklamou,“ uvedla Rita Ferro, prezidentka společnosti Disney pro globální reklamu.
Na CESu Disney prezentovala, jak k tomu využívá data a umělou inteligenci. Jádrem nabídky je kombinace programatické reklamy a real-time biddingu, což inzerentům umožní svou reklamu umísťovat tam, kam právě potřebují, a oslovovat tak konkrétní spotřebitele. „Dnes, pokud jde o živé sportovní vysílání, většinou všichni vidíme stejnou reklamu ve stejný čas,“ popsal Josh Mattison, výkonný viceprezident Disney pro digitální plánování a provoz. „Pro několik národních inzerentů to dává smysl, ale pro většinu značek bude efektivnější, když bude přístup personalizovanější a cílenější,“ dodal.
K podpoře standardizace nákupu reklamy napříč živým sportovním vysíláním a zábavními pořady uvedla společnost ve spolupráci s Google Display & Video 360, The Trade Desk, Yahoo DSP a Magnite také novou certifikaci. „Dosavadní standardy již neodpovídají požadavkům dnešního trhu. Rozšířením možností bidovací reklamy umožní zadavatelům oslovovat své spotřebitele v reálném čase efektivněji,“ přiblížil Jamie Power, senior vice-president pro adresný prodej v Disney Advertising.
Certifikace v přímém přenosu má inzerentům pomoci využívat klíčové momenty, které u živého sportovního vysílání nelze dopředu naplánovat – například během přesčasů. Výše uvedení certifikovaní partneři budou mít kapacitu škálovat a reagovat na nabídku v reálném čase, přizpůsobit se špičkám v živém sledování a zpracovávat předem schválené kreativy.
Dále Disney uvedl datový nástroj Disney Compass, během tohoto roku rozšíří na všechny trhy, kde je k dispozici Disney+, také nástroj Audience Graph a Disney Select. Rovněž plánuje ostrý start nového reklamního formátu Magic Words, který umožní propojit reklamu s relevantním obsahem. Například Dentsu jej využil k propojení tématu cestování s reklamou letecké společnosti United Airlines. Magic Words Live pak umožní reagovat reklamou na konkrétní živě vysílaný obsah a s ním spojené emoce.
-stk-