Do reklamy v médiích v roce 2024 nejvíc investoval Lidl

úterý, 28. ledna 2025, 15:45 Reklama, Výzkum MediaGuru

Potravinové řetězce byly i v loňském roce s náskokem největšími reklamními inzerenty v médiích.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Největším zadavatelem reklamy v médiích byl i v roce 2024 obchodní řetězec Lidl. Následoval Albert a Kaufland. Vedoucí trojice se oproti roku 2023 nezměnila. Vyplývá to z dat monitoringu společnosti Nielsen.

Loňská data zároveň ukazují, že do první desítky pronikly Allegro a HP Tronic Zlín (Datart, Eta), naopak ve srovnání s rokem 2023 z ní vypadly Mountfield a Česká Lékárna holding (Dr. Max). 

Z hlediska segmentů investovali do reklamy v médiích nejvíce prodejci potravin a provozovatelé potravinových řetězců, a to s velkým odstupem od ostatních kategorií. Druhým nejsilnějším segmentem byly banky a pojišťovny a třetím farmaceutické přípravky.

Zdroj: Nielsen (monitoring internetu zdroj: SPIR-Nielsen, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen)

Zdroj: Nielsen (monitoring internetu zdroj: SPIR-Nielsen, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen)

Zdroj: Nielsen (monitoring internetu zdroj: SPIR-Nielsen, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen)

Zdroj: Nielsen (monitoring internetu zdroj: SPIR-Nielsen, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen)

„Celkově zaznamenáváme meziroční nárůst investic do reklamy. U jednotlivých TOP zadavatelů vidíme nárůst oproti stejnému období loňského roku, a to nejen u největších inzerentů, kde jsou nárůsty až dvouciferné, ale i u ostatních, kteří nejsou v žebříčku zahrnuti," komentoval pro MediaGuru.cz loňské výsledky Marek Zámečník, Business Director společnosti Nielsen.

Zvýšené investice se podle jeho slov týkají většiny kategorií, kde dochází k průměrnému nárůstu o 10 až 13 procent. „Řetězce, banky a farmaceutické firmy mají dlouhodobě nejvyšší investice do reklamy ze všech segmentů. Malý rozdíl mezi segmentem elektroniky a rekreační činnosti může přinést přesun v žebříčku mezi těmito kategoriemi. Výraznější nárůst v žebříčku můžeme najít také v segmentu čisticích prostředků," dodává.

Objem investic po jednotlivých mediatypech Nielsen nezveřejňuje.  Z výše uvedeného vyjádření ale vyplývá, že celková hodnota monitorovaných reklamních investic byla ve srovnání s rokem 2023 vyšší a růst se týkal většiny mediatypů.

-mav-