
Ilustrační foto, zdroj: Freepik
Globální komunikační agentura Grayling představila svůj přehled globálních trendů pro rok 2025 s podtitulem „Získávání náskoku v nejistém světě“. Zpráva upozorňuje na klíčové výzvy a příležitosti, které budou utvářet podnikatelské prostředí. Díky poznatkům získaným z průzkumu mezi 500 vedoucími pracovníky a analýzám odborníků z celého světa, ve spolupráci s mezinárodní agenturou pro průzkum trhu OnePoll, nabízí zpráva přehled, jak se zorientovat v geopolitických, ekonomických a technologických nejistotách, které nás čekají v nadcházejícím roce
Vlády na celém světě provádějí ambiciózní reformy v podmínkách fiskálních omezení a stagnujícího ekonomického růstu. Aby firmy zůstaly odolné, musí aktivně spolupracovat s tvůrci politik, sledovat rodící se zákony a přizpůsobovat své strategie. Podle Anny Balíčkové, výkonné ředitelky agentury Grayling na českém a slovenském trhu, je tato schopnost byznysu zorientovat se v geopolitické situaci a měnících se politických trendech pro firmy, i ty lokální, klíčová. „Právě související řízení rizik se stalo klíčovou prioritou a firmy musí být schopné nejen předvídat potenciální hrozby a příležitosti, ale také na ně pružně reagovat,“ komentuje.
Další výzvou je využívání umělé inteligence, která pokračuje v transformaci průmyslových odvětví a nabízí jedinečné možnosti personalizace a efektivity. Z hlediska posílení důvěry jsou však i nadále nejdůležitější etické aspekty, bezpečnost dat a transparentnost.
Firmy budou muset udržet prst na tepu doby i na poli sociálních sítích, které se rychle vyvíjí a na popularitě získávají nové platformy. Aby značky zůstaly relevantní, musí dobře porozumět svému publiku a diverzifikovat portfolio platforem, na kterých jsou aktivní.
Dále by firmy neměly polevit v zavádění udržitelných postupů. Blíží se termín, do kdy mají země předložit nové plány v oblasti klimatu. Mnoho komentátorů se zároveň obává, že Trumpovo druhé prezidentství může pro boj s klimatickou krizí znamenat krok zpět. Byznysoví lídři musí počítat s tím, že toto téma bude pod drobnohledem, a být připraveni na změny v regulacích.
V neposlední řadě bude nutné si budovat prostřednictvím komunikace i svou odolnost. Efektivní strategie interní a externí komunikace je nezbytná pro zvládání krizí, řízení očekávání a udržování důvěry ve značku.
-stk-