Marketing mobilních aplikací dosáhl loni 65 miliard dolarů

neděle, 26. ledna 2025, 07:35 Reklama, Výzkum MediaGuru

Nový milník dosáhly loni marketingové výdaje do mobilních aplikací. Podle firmy AppsFlyer překročily globálně 65 miliard dolarů. 

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Marketingové investice do mobilních aplikací loni vzrostly a dosáhly nového milníku. Podle reportu společnosti AppsFlyers, jež sledovala 35 tisíc mobilních aplikací po celém světě (s výjimkou Číny), překročily 65 miliard dolarů. Meziročně šlo o 5% nárůst. 

K nárůstu došlo poté, co v roce 2023 poklesly investice o 6 %, nicméně oživení nebylo napříč kategoriemi rovnoměrné. Zatímco herní aplikace zaznamenaly 7% pokles, neherní vzrostly o 8 %. Nejvýraznější nárůst je vidět u finančních aplikací, které si připsaly 61% meziroční růst, a to zejména díky krytpoměnám a fintechům. Dále posílily aplikace v kategorii zábava (+51 %) a cestování (+20 %). Naopak u nákupních aplikací, které předloni významně rostly zejména díky asijským hráčům, byl vidět 8% pokles.

V herním sektoru rostly meziročně jen hry hypercasual (+ 3 %), ostatní kategorie – casual, sportovní, casino i ty náročnější (mid-core) poklesly. Co se týče podílu na trhu, dařilo se jednoduchým hrám, které svůj podíl zvýšily o 3pb. na 64 %. 

Zdroj: AppsFlyer

Zdroj: AppsFlyer

Příjmy z nákupů v aplikací (tzv. in-app purchase, IAP) meziročně vzrostly v neherním sektoru téměř o 20 %, v herním naopak mírně poklesly. Nárůst zaznamenaly i reklamní formáty v aplikacích (in-app advertising, IAA), jenž se v neherním sektoru zvýšily o 25 %, v herním o 7 %. 

Výrazně vzrostlo využívání vlastních médií v kombinaci s technologií hlubokých odkazů (dep linking), a to meziročně o 64 %. Deep linking propojuje aplikaci s uživatelem prakticky odkudkoliv, ať už z online, nebo i offline světa. Odkazy z webu do aplikace narostly meziročně o 77 %, z e-mailu do aplikace narostly o 45 %, z textu do aplikaci o 29 % a prostřednictvím QR kódu o 16 %.

Zdroj: AppsFlyer

Zdroj: AppsFlyer

Silnou marketingovou strategií se stal loni remarketing – placené remarketingové konverze rostly 10x rychleji než reklamou podpořené instalace. Placené instalace vzrostly jen o 2 %, zatímco remarketing o 22 %, nejvíce přitom v oblasti nákupních aplikací (+29 %) a financí (+ 22 %). 

-stk-