Nejvíce GRP dodaly loni Media Club a Nova, zvýšily je ČT a Atmedia
Pozice na televizním trhu s reklamou se nemění, drtivá část GRP připadá na obchodní síť Media Club a TV Nova. Komerční televize se ale vyrovnávají s klesajícím počtem GRP v lineárním vysílání.
Téměř 86 % veškerých reklamních televizních GRPů připadlo v roce 2024 na zastupitelství Media Club a stanice skupiny Nova. V meziročním srovnání si v počtu doručených GRPů nejvíce polepšily Atmedia a stanice České televize. Souhrnně ale televizní stanice loni dodaly o 3 % méně GRP než v roce 2023, vyplývá z monitoringu ATO-Nielsen.
Podíl na doručených GRP má nejvyšší Media Club (skupiny Prima, Barrandov, Óčko, dále kanály Nickelodeon, Nick jr., Nick Toons, Paramount Network, Retro). Všem uvedeným stanicím náležel loni poloviční podíl na všech doručených televizních GRPs. Media Club ale loni registroval snížení počtu GRPů o cca 6 %.
Téměř 36% podíl na doručených GRP patřil loni kanálům skupiny Nova (srovnatelný podíl jako v r. 2023) a zhruba 7% podíly si připsaly Atmedia a Česká televize. Posledně jmenovaná loni těžila z bohatých sportovních událostí, na které mohla – byť v omezeném množství – navázat prodej reklamy. Zastupitelství Atmedia zase navýšilo počet dodaných GRP díky vyššímu podílu na sledovanosti.
Podíl obchodních sítí na doručených GRP v roce 2024
Také loni se ale komerční televize potýkaly s převisem poptávky a všechny poptávané GRP se do vysílání nepodařilo umístit. V případě Atmedia to byla zhruba pětina poptávaných GRPů, jak uvedla managing directorka Michaela Suráková. V případě Media Clubu to podle bývalého komerčního ředitele Vladimíra Pořízka byla asi desetina poptávaných GRP.
Televizní reklamní trh loni podle vyjádření zástupců televizních skupin rostl na úrovni cca pěti procent, v hrubých investicích do TV reklamy bude ale nárůst kolem 14 %, a to vzhledem k nárůstu ceníkových cen, které se loni významněji zvyšovaly.
Podíl všech zastupovaných stanic zastupitelství Media Club (včetně stanic Atmedia) podle údajů poskytnutých TV Prima loni vykázal celodenní share 34,92 % v 15+ a 33,15 % ve skupině 18–69. V 15-54 měla nejvyšší podíl TV Nova s celodenním výsledkem 32,41 %.
-mav-