StartupJobs: Mzdy v českém marketingu rychle rostou

středa, 15. ledna 2025, 07:05 Marketing MediaGuru

V porovnání s jinými sektory si marketingoví profesionálové vedou z pohledu vývoje měsíční mzdy dobře, ukazuje srovnání portálu StartupJobs.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Nová data kariérního portálu StartupJobs ukazují, že mzdy v marketingovém sektoru minulý rok rostly napříč všemi senioritami. Nejvíce si oproti roku 2023 polepšily juniorní pozice. U seniorů došlo také k růstu – jejich průměrná mzda podle portálu dosahuje 76 tisíc korun. 

„Mzdy v marketingu zažívají růst, který reflektuje nejen vysokou poptávku po kreativních a strategických talentech, ale i skutečnost, že firmy stále častěji soupeří o kvalifikované odborníky. Data ukazují, že tento obor zůstává jedním z nejatraktivnějších na trhu práce, což potvrzuje stoupající trend finančního ohodnocení napříč všemi senioritami,“ říká Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs.

Juniorní pozice za rok 2024 zaznamenaly meziroční nárůst odměn o 15,8 % na částku bezmála 42 tisíc korun. Procentuální růst u juniorních pozic je tak největší za poslední roky. Senioři v marketingu si v roce 2024 také polepšili – jejich průměrná mzda vzrostla na 76 tisíc korun, což představuje téměř 12% nárůst oproti loňsku.

Růst mezd u této skupiny odráží podle StartupJobs zvýšený zájem firem o odborníky, kteří už mají zkušenosti s vedením týmů. Na mediorních pozicích dosahují mzdy průměrně 53 tisíc korun, což také ukazuje na pozitivní vývoj v oboru.

Zdroj: StartupJobs

Zdroj: StartupJobs

Průměrná požadovaná měsíční odměna se na juniorních pozicích pohybuje podle StartupJobs kolem 49 tisíc korun, zatímco u mediorních pozic mírně přesahuje 60 tisíc. Senioři si představují průměrný plat kolem 90 tisíc korun, avšak reálně by byli ochotni akceptovat i výrazně nižší mzdu. Akceptovatelné minimum se u juniorů i mediorů pohybuje v průměru o 10 tisíc níže než jejich požadovaná odměna. U seniorů dosahuje akceptovatelná mzda průměrné výše 74 tisíc korun, což je až o 16 tisíc méně než jejich průměrné požadavky.

Za poslední čtyři roky se juniorům v marketingu zvýšily mzdy o více než 13 %, přičemž v roce 2021 junioři vydělávali průměrně skoro 37 tisíc korun – za rok 2024 jsou na částce 42 tisíc korun.

„Nárůst o 5 tisíc korun indikuje rostoucí konkurenci talentů v marketingových pozicích. Tento trend je přirozenou reakcí na změny, které reflektují nejen situaci na trhu práce, ale také rostoucí životní náklady. Ty zahrnují nejen zvýšené náklady na bydlení, ale i inflaci, která ovlivňuje reálné příjmy zaměstnanců. Rostoucí mzdy zároveň ukazují, že firmy v marketingu chápou nutnost přizpůsobit se ekonomickým podmínkám a udržet si šikovné talenty ve stále konkurenčnějším prostředí,“ uvádí Mikschik.

Seniorní pozice v marketingu si polepšily ještě výrazněji, jejich mzdy od roku 2021 vzrostly téměř o čtvrtinu z 61 tisíc korun na více než 76 tisíc korun. Takto výrazný nárůst poukazuje na dlouhodobou poptávku po zkušených profesionálech.

V porovnání s jinými sektory si marketingoví profesionálové vedou dobře. Zatímco mzdy v administrativě nebo obchodu stagnují nebo rostou jen pozvolna, mzdy v marketingu zaznamenávají stabilní nárůsty. Například seniorní obchodníci si přijdou na průměrných 66 tisíc korun, což je o 10 tisíc korun nižší částka, než kterou si vydělávají senioři v marketingu.

-mav-