Vodafone snížil o třetinu uhlíkovou stopu v médiích a reklamě
Na celkem 13 trzích snížil Vodafoneuhlíkovou stopu svých mediálních a reklamních aktivit o více než třetinu během jednoho roku.
Společnost Vodafone snížila uhlíkovou stopu svých mediálních a reklamních aktivit o více než třetinu během jednoho roku na celkem třinácti trzích, včetně Česka. Stalo se tak poté, co provedla srovnávací analýzu emisí skleníkových plynů (GHG) souvisejících s médii a zavedla globální směrnice, které se na tuto problematiku zaměřují.
V říjnu 2022 Vodafone spustil svůj Sustainable Media Programme, jehož cílem je dosáhnout snížení emisí v rámci globálních mediálních a reklamních aktivit. Podporuje ambici operátora snížit do roku 2030 emise skleníkových plynů ve svém hodnotovém řetězci na polovinu a do roku 2040 dosáhnout nulových emisí.
Ve spolupráci s agenturou Dentsu a poskytovatelem softwaru pro řízení uhlíkových emisí Cozero měřil Vodafone v průběhu roku 2023 dopad na klima svých digitálních a tradičních mediálních aktivit na 13 kanálech na 13 trzích. Analyzována byla média počínaje kinem a televizí, přes časopisy a noviny až po billboardy a digitální kanály včetně sociálních sítí, videa a vyhledávání.
Vodafone byl schopen kvantifikovat přibližně 85 % svých aktivit souvisejících s médii a stanovit tak pro ně výchozí hodnotu emisí skleníkových plynů pro kalendářní rok 2023 ve výši 16 958 tCO2e, což odpovídá přibližně 3800 zpátečním letům mezi Londýnem a Kapským Městem. Následně pak dokázal snížit dopad svých médií a reklamy ze 7311,56 tCO2e ve třetím čtvrtletí roku 2023 na 4855,27 tCO2e ve třetím čtvrtletí roku 2024, což představuje 34% pokles o 2456 tCO2e.
„Náš přední „Sustainable Media Programme“ bude hrát klíčovou roli při snižování našich emisí ve Scope 3 prostřednictvím průběžného srovnávání a zlepšování environmentálního dopadu našich reklamních a mediálních aktivit. Díky spolupráci s organizacemi, jako je Světová federace zadavatelů reklamy (WFA), a sdílení našich zkušeností, může Vodafone také pomoci reklamnímu průmyslu vyvinout a zavést konzistentní standardy pro měření a snižování uhlíkové stopy médií,“ dodává Anne Stillingová, Vodafone Group Director of Brand & Media.
Analýza se zabývala také emisemi, které vznikají v důsledku „dopadu“ jednotlivých reklam. Bylo zjištěno, že kino a venkovní „Digital Out Of Home“ jsou celkově energeticky nejnáročnějšími kanály, pokud jde o emise na jednotku dopadu. Ačkoli tradiční televize emituje pro společnost Vodafone celkově nejvíce emisí, je jedním z nejefektivnějších kanálů z hlediska emisí na jednotku dopadu.
-stk-