F.H. Prager se mění na Prager’s, chce expandovat mimo Evropu

pondělí, 24. února 2025, 18:15 Aktuality, Marketing MediaGuru

Cider F.H. Prager se rozhodl změnit svůj název, nyní bude vystupovat jako Prager’s. Cílí na téměř dvojnásobný obrat.

F.H. Prager s etiketami od Tomski&Polanski se mění na Prager's, zdroj: Prager's.

F.H. Prager s etiketami od Tomski&Polanski se mění na Prager's, zdroj: Prager's.

Po 15 letech své existence se rozhodla značka řemeslného cideru F.H. Prager, jež od roku 2019 patří do portfolia společnosti Kofola ČeskoSlovensko, ke změně názvu. Nově bude vystupovat jako Prager’s. Dále jsou v plánu i nové produkty, expanze na mimoevropské trhy a cíl v podobě téměř dvojnásobného obratu.  

Během své historie uvedla značka na trh celkem šest druhů řemeslných ciderů, v roce 2022 k tomu přibyly i jejich nealkoholické varianty a před dvěma lety i kombucha, jež je nyní dostupná ve čtyřech příchutích. Hlavním důvodem jejího zařazení do nabídky byla odlišná konzumní příležitost a zejména rychle rostoucí segment tzv. funkčních nápojů. „Chtěli jsme zúročit naši dlouholetou zkušenost s fermentací na maximum, proto se vytvoření nového produktu, jako je kombucha, přímo nabízelo. Naším záměrem bylo přinést netradiční nápoj s originální chutí, což se nám myslím daří,” říká spolumajitel firmy Alexandros Samaras.

Zatímco cidery nesly historicky pojmenování F.H. Prager, kombucha je prezentována značkou Prager’s. Důvodem ke změně je tedy sjednocení názvů všech produktů, aby se značka mohla více soustředit na budování image. „Do teď byla celá komunikace hodně produktová, tento rok se chceme, kromě jiného, více soustředit na brandové hodnoty – hledání nových cest a poctivý přístup k tvorbě,” popisuje Samaras.

Součástí „nové“ identity tak bude širší a intenzivnější spolupráce s lokálními řemeslníky a umělci, kteří spoluvytváří vizuální identitu značky. „Plánujeme spolupráci se sklářským oborem FUD Univerzity Jana Evenagelisty Purkyně, jehož výsledkem bude nový design lahví a chystáme také nejrůznější eventy, kde se bude spojovat hudba a umění se zábavou,” dodává Alexandros Samaras.

Prager’s chce rovněž během letošního roku představit produktové novinky. „Produktově nás v první polovině roku čeká další fermentovaná novinka, poté bude následovat launch čepované kombuchy exkluzivně v UGO Salateriích a následně také nové čajová varianta kombuchy, která doplní aktuální portfolio plechovek. V druhé půlce roku představíme zcela nový produkt, co to bude, si ale zatím necháme pro sebe,” přibližuje Alexandros Samaras.

Po loňském vstupu na slovenský a polský trh chce vedení firmy Prager‘s expandovat do dalších zemí. „Aktuálně řešíme Itálii, Španělsko a Gruzii, ve hře jsou i Kolumbie či JAR. Z našeho pohledu jde o rozvíjející se trhy s dobrým potenciálem pro moderní nápoje a trendy. Vše je ale zatím ve fázi příprav a analýz trhu, jak to bude skutečně pokračovat, se ukáže v polovině roku 2025,”  vysvětluje Samaras.

Od roku 2021 firma vykazuje soustavný růst, obratově v roce 2024 zaznamenala cca 160% (34 mil. korun) nárůst oproti roku 2023 (13 mil. korun) a budoucí rok cílí na téměř dvojnásobek. „Tento rok nás čeká spousta novinek a věříme, že pokud to půjde minimálně stejným tempem, máme šanci obrat téměř zdvojnásobit,” uzavírá Alexandros Samaras.

Důležitým aspektem je pro firmu také spolupráce se studenty a laickou veřejnosti, a to díky vlastním sadům na Úsovsku, které mateřská společnost Kofola odkoupila v roce 2023. Kromě pěstování vlastní odrůdy jablek pro cidery plánuje tým Prager‘s navázat v novém roce užší spojení se školami a přiblížit tak problematiku ovocnářství mladé generaci.

-stk-