Footshop má za sebou rekordní rok, zařadí značku Jordan

úterý, 18. února 2025, 07:10 Aktuality, Marketing, Retail MediaGuru

Čisté tržby Footshopy dosáhly loni 1,43 miliardy korun, do budoucna chce dále posilovat svou pozici na klíčových evropských trzích.

Zdroj: Footshop

Zdroj: Footshop

Skupina Footshop, evropský prodejce streetwearové módy, zakončila rok 2024 s meziročním růstem tržeb ve výši 34 %. Celkem dosáhly 1,43 miliardy korun.  Hrubá marže meziročně vzrostla o 44 % na celkových 633 milionů za rok 2024. Ukazatel EBITDA dosáhl 117 milionů Kč, což je nárůst o 106 % oproti roku 2023. Jde o historicky nejvyšší hodnotu tohoto ukazatele. Pro rok 2025 nastavuje skupina svůj finanční výhled na 1,7–1,9 miliardy korun v případě tržeb a 140–160 milionů korun pro ukazatel EBITDA.

 „Jsem rád, že můžeme prezentovat první ucelené výsledky od našeho vstupu na burzu. Investorům jsme slíbili růst a profit a obojí jsme doručili. Ukazatel EBITDA dokonce vzrostl na dvojnásobek oproti předchozímu roku. Letos předpokládám další významný růst tržeb i zisku, k čemuž přispívá také získání ikonické značky Jordan do našeho portfolia. Do nového roku vstupujeme s jasnou strategií, profesionálním a odhodlaným týmem a zdroji k realizaci naší vize,“ říká Peter Hajduček, CEO a zakladatel Footshopu.

Podle Hajdučka stojí za rekordními výsledky především posilování přítomnosti na zahraničních trzích, rozšiřování portfolia prémiových značek, spuštění mobilní aplikace a expanze pobočkové sítě. V listopadu společnost otevřela svou pátou kamennou prodejnu, tentokrát ve Varšavě, čímž upevnila svou pozici na polském trhu, který je pro Footshop třetím nejúspěšnějším. V expanzi na zahraniční trhy bude společnost pokračovat i letos. Mobilní aplikace Footshop má už více než 300 tisíc uživatelů a pětihvězdičkové hodnocení. 

„Sledovat dynamický růst a rozvoj Footshopu v uplynulém roce byla pro nás radost. Skvělé finanční výsledky, ale i naplňování nastavené růstové strategie nás utvrzují v tom, že výběr právě této společnosti a její přivedení na pražskou burzu prostřednictvím Wood SPAC One, byl krok správným směrem. Věřím, že Footshop má nakročeno stát se silným, stabilním a respektovaným burzovním titulem,“ komentuje Oliver Polyák, manažer divize investičního bankovnictví společnosti Wood & Company, která stojí za projektem prvního SPACu v Česku.

Výrazný nárůst poptávky byl jedním z klíčových faktorů loňského úspěchu. Například v prosinci 2024 bylo expedováno největší množství objednávek v historii firmy. Ve čtvrtém kvartále společnost evidovala výrazný nárůst přijatého zboží v meziročním srovnání. To jde ruku v ruce se zvýšenými nároky na provoz a logistiku.

„Kapacita našeho skladu, kterou jsme před třemi lety rozšířili dostavbou pater na dvojnásobek, se na začátku 2025 blíží svému maximu. Rostoucí požadavky na import a efektivní svou expedici si vyžádaly změny v našich provozních procesech. Díky nim jsme dokázali zrychlit zpracování a odesílání objednávek o tři hodiny. Nově také garantujeme službu ,same day delivery‘ v rámci Česka,“ vysvětluje Jan Neuvirt, provozní ředitel Footshopu.

Společnost plánuje další kroky ke zvýšení efektivity, včetně významné investice do částečné robotizace skladu. Implementací Automatizovaného Kubického Skladování zboží „přijede“ přímo ke skladníkovi. Stejnou technologii v Česku využívají velcí hráči jako Rohlík nebo Alza. Cílem pro 2025 je pokrýt touto technologií 50 % skladových kapacit.

V roce 2025 plánuje Skupina Footshop nadále posilovat svou pozici na klíčových evropských trzích a rozvíjet všechny prodejní kanály, včetně prémiových kamenných prodejen. Společnost zároveň pokračuje v rozšiřování své produktové nabídky, kterou obohatí o exkluzivní produkty, jako jsou tenisky Jordan, které Footshop nedávno získal do svého portfolia.

-stk-