iVysílání je s 1,4 mil. nejsilnější online službou ČT
Téměř polovina všech spuštění na iVysílání proběhla loni přes HbbTV a smart TV aplikace, uvedla Česká televize.
Digitální platformy České televize oslovily v uplynulém roce v průměru 2,4 milionu reálných uživatelů měsíčně. Nejúspěšnějším on-line produktem se stalo iVysílání, kde obsah sledovalo v průměru 1,4 milionu uživatelů za měsíc.
Diváci iVysílání si v uplynulém roce pustili celkem 195 milionů videí z téměř třiadvaceti tisíc dostupných pořadů. Téměř polovina všech spuštění pak proběhla přes HbbTV a smart TV aplikace, z toho více než 35 milionů spuštění proběhlo přes aplikace chytrých TV, které jsou dostupné pro většinu značek televizorů. Mezi nejsledovanější pořady iVysílání patřily Případy 1. oddělení, druhá řada Stínů v mlze, a bodovalo také StarDance. Diváci vyhledávali mimo jiné i premiérový seriál Smysl pro tumor, který si v iVysílání přehrálo více než 130 tisíc uživatelů internetu.
„Digitální služby jsou pro Českou televizi jedním z podstatných pilířů, který umožňuje oslovit celou společnost napříč cílovými skupinami. Celkový počet zhlédnutých videí na všech on-line platformách České televize loni dosáhnul 284 milionů, což dokazuje, že jsou naše digitální platformy vyhledávaným způsobem pro konzumaci veřejnoprávní tvorby,“ uvedl generální ředitel České televize Jan Souček.
Všechny on-line platformy České televize zaznamenaly 237 milionů zhlédnutých videí, smart TV aplikace k tomu přidaly dalších 47 milionů. V porovnání s rokem 2023 se tak jedná o čtyřprocentní nárůst.
Podle údajů ČT se dařilo také pořadům určeným primárně pro on-line prostředí. Z původní tvorby bodoval seriál Adikts, který odstartoval národní drogovou osvětu a uspěl s více než 1,5 milionem spuštění a 146 tisíci diváky na jeden díl. Mladé publikum pak také přilákala minisérie Vlastně se nic nestalo rovněž s 1,5 milionem spuštění a 154 tisíci diváky na jeden díl. Drama otevírající problematiku pornoprůmyslu navíc získalo mezinárodní cenu Prix Italia v kategorii Digital Fiction a bylo nominováno na Cenu české filmové kritiky i Českého lva.
V portfoliu on-line platforem, kde mohou diváci konzumovat obsah České televize, je od dubna 2024 youtubový kanál iVysílání, který si během osmi měsíců získal téměř 30 tisíc odběratelů a 4,7 milionu zhlédnutých videí. Nabízí například přes sto vzdělávacích videí v sérii What the fact? Nejpopulárnějším videem se stal speciál ČT art s Leošem Marešem a Benem Cristovaem se 753 tisíci zobrazeními. Z produkce iVysílání pak v závěru roku zaujal roční přehled Všechno, co se stalo v roce 2024, který na sociálních sítích vidělo přes 417 tisíc uživatelů.
Webové stránky a mobilní aplikace ČT24 v uplynulém roce zaznamenaly 56 milionů zobrazení zpravodajských článků. Mezi nejčtenější patřil atentát na slovenského premiéra Fica se 189 tisíci zobrazeními a vyhlášení výsledků evropských voleb, které si uživatelé zobrazili ve 142 tisících případů.
Uživatelé si na webu ČT24 pustili 8,5 milionu videí, přičemž více než 78 % tvořilo živé vysílání. V době mimořádných událostí vzrostl také zájem o on-line zpravodajství ČT.
Na on-line platformách ČT sport dominovalo mistrovství světa v ledním hokeji, které v květnu 2024 zaznamenalo 12,8 milionu živých spuštění. Ve srovnání s rokem 2023 vzrostla návštěvnost webu ČT sport v době konání mistrovství o 46 % v počtu uživatelů a 112 % v počtu zobrazených stránek.
Kulturní web ČT art zaznamenal mimořádný rok. Počet zobrazených článků se vyšplhal na 1,4 milionu, což představuje nárůst o 70 %. Mezi nejčtenější příspěvky patřila recenze filmu Jednou to bude všechno tvoje se 101 tisíci zobrazeními, článek o ideologické cenzorce Mileně Balášové s 95 tisíci zobrazeními a recenze výstavního projektu Devadesátky, který si čtenáři zobrazili v 60 tisících případů.
Web Déčka v roce 2024 dosáhl počet spuštění her 15,5 milionu. Hra Zachraň, koho můžeš, která děti seznamuje s integrovaným záchranným systémem, získala nominaci na Prix Europa a ocenění Silver Award na varšavském festivalu Heart of Europe.
Portál ČT edu, který Česká televize spustila v době koronavirové pandemie jako podporu vzdělávání, navštívilo v minulém roce 162 tisíc uživatelů, kteří nejčastěji stahovali pracovní listy k výuce. Celkem si žáci, učitelé a další zájemci stáhli 1,4 milionu materiálů a spustili téměř 4 miliony vzdělávacích videí. Projekt ČT edu byl také oceněn medailí České školní inspekce Za zásluhy o rozvoj kvality vzdělávání.
-mav-