Konference WebExpo představila program, přijede i Mark Pollard
Konference WebExpo proběhne od středy 28. do pátku 30. května v Praze. Propojuje odborníky online světa a podporuje jejich kompetence a potenciál.

Zdroj: WebExpo
Jak se mění (a bude měnit) interakce mezi uživateli a technologiemi? Jak můžeme díky AI vyrůst profesně i osobnostně? A dá se kličkovat mezi kreativitou a etickými principy? To jsou otázky, na které hledá odpověď letošní WebExpo. Od 28. do 30. května 2025 se uskuteční v sálech Paláce Lucerna v Praze. Očekává se, že přivítá přes 1600 účastníků a 80 spíkrů a mentorů z celého světa.
Na WebExpo míří tech-profesionálové z firem jako Amazon, Google, IBM nebo Zalando. Ti se podělí o své know-how na přednáškách a specializovaných workshopech, které nabídne posluchačům z řad byznysu, marketingu, vývoje a UX designu.
Strategie jako klíč
Témata letošní konference propojuje holistický přístup k technologiím, vzdělávání a kariéře. „Tech-profesionálové teď potřebují mnohem víc než ovládat hard skills,“ vysvětluje Šárka Štrossová, ředitelka konference WebExpo, „V dnešním pulzujícím online světě se už neobejdou bez strategického myšlení a měkkých dovedností. Právě díky takovému kapitálu pak dokážou využít AI a vlastní potenciál na maximum.“
Tento přístup zosobňuje hlavní spíkr konference, Australan Mark Pollard. Světová kapacita oblasti strategického myšlení přijede odklopit pomyslnou pokličku byznysového taktizování a podělí se s publikem o zásadní principy, kterými modelovat současný byznys. Pollard povede na WebExpo také Strategy Masterclass, půldenní workshop určený přímo pro podnikatele, brand manažery a kreativce.
Protože veškeré kampaně by přišly vniveč bez řádného vyhodnocení, zaměří se jedna z přednášek i na sběr dat. Vedoucí marketingu Seznam.cz Jaroslav Slavičinský odhalí, jak na správnou evaluaci a neztratit se po cestě ve všech KPI, metrikách a kanálech.

Hlavní řečník letošního WebExpa je Mark Pollard. zdroj: WebExpo 2025
Pořád ve střehu díky AI
AI se neoddiskutovatelně propisuje i do podnikání a zásadně ovlivňuje svět nově vznikajících projektů. Přímou zkušenost má podnikatel a vizionář Jan Řežáb, zakladatel Socialbakers, Time is Ltd. a nově také Ravineo. Publiku ukáže, jak AI dramaticky proměňuje růst startupů a jak nám AI pomáhá škálovat byznys.
O nikdy nekončících změnách promluví technologický manažer Martin Cízler, který spoluzakládal a rozvíjel Microsoft Development Center v Praze. Na pódium přinese téma jak vměstnat inovativní postupy do firmy, když máme naplánované cíle a jednotlivé tasky? Lze nehonit současné trendy, ale záměrně je tvořit za běhu? Cízler sdílí své postřehy přímo ze „startupového bojiště, firmy Make, kde má na starost inovace a automatizace.
Lepší tým, lepší leader, lepší produkt
Přednášku o end-to-end týmech přinese konzultant a trenér Scrumu Karel Smutný. Původem softwarový vývojář dokáže zjednodušit procesy a vybudovat týmovou odpovědnost ve firmách pomocí agilního přístupu. Ve svém vstupu na WebExpo popíše, jak reorganizace týmů přispívá k rychlejšímu a kvalitnějšímu vývoji produktů, na co si dát při změně pozor a jaké výsledky můžete očekávat.
Dobře sladěný tým ale nestačí, pokud nemá jasnou představu o tom, co vlastně uživatelé chtějí a potřebují – a jak si je udržet. Výzkumnice Nikki Anderson poradí, jak se správně ptát a získat odpovědi, které povedou k lepším produktům i strategickým rozhodnutím. Na dlouhodobou loajalitu uživatelů se pak zaměří Adéla Keršlágerová z uLékaře.cz. Ve své přednášce ukáže, jak nastavit retenční strategii tak, aby motivovala uživatele k opakovaným návštěvám webu a pomáhala budovat pevné vztahy s klienty.
Čtyři sály pražského Paláce Lucerna se naplní publikem ve středu 28. a čtvrtek 29. května. V ceně základní konferenční vstupenky jsou desítky přednášek speakerů patřících ke špičkám technologických oborů a dva praktické workshopy.
Pátek 30. května pak patří celodenním nebo půldenním praktickým workshopům, které vedou hlavní spíkři letošního WebExpo. Vstupenky na workshopy lze koupit samostatně mimo hlavní program a nebo za zvýhodněnou cenu v balíčku spolu s programem.
Účastníci přednáškového programu mohou i letos využít 1:1 mentoring se specialisty jejich oboru nebo se zapojit do Discomfort Zone, anti-taboo diskuze Rikiho Fridricha. Konference WebExpo nabízí i příležitosti k networkingu, a to během celodenního programu nebo na třech večerních párty.
Vstupenky na konferenci jsou v prodeji na www.webexpo.net/tickets.
-mav-