Mladí preferují sledovat krátká videa na mobilu
Diváci ve věku do 24 let tráví pětinu svého času určeného pro zábavu na různých obrazovkách sledováním videí na platformách sociálních médií, zatímco televizi věnují 16 % z tohoto času. Jiné je to ale v generaci starší 35 let, kde sledování televize převládá. Ukazuje to studie HUB Research.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock
Krátká videa na platformách tipu Youtube nebo TikTok hrají v roli mladých uživatelů ve věkové kategorii 13 až 24 let čím dál větší roli. Podle průzkumu HUB Research jim věnují 21 % času určeného pro sledování zábavy na různých obrazovkách. Televizi přitom věnují 16 %. Naopak ve věkové kategorii nad 35 let převládá sledování videa u televize, když dosahuje téměř 40 % celkového času. V případě online videí je to jen 14 %.
„Tyto výsledky podtrhují, proč se YouTube stal první streamovací platformou, která překročila 10% podíl na celkové sledovanosti v žebříčku Nielsen Gauge,“ dodal Jon Giegengack, zakladatel společnosti Hub a spoluautor studie. Podle něj nová generace televizních spotřebitelů nerozlišuej, jaký obsha sleduje, televize i sociální sítě jsou pro ně nějakým způsobem rovnocenné. Nemají tudíž pocit, že obsah ze sociálních sítí je kvalitativně horší než profesionálně natočené video.
A přestože telefony jsou stále nejčastější obrazovkou pro sledování krátkých videí, respondenti uvedli, že téměř čtvrtina těchto videí je sledována na televizoru.
Z průzkumu dále vyplývá, že krátká videa ubírají mladým lidem čas, který mohou věnovat televizi, ale zároveň slouží jako vstupní brána k objevování delšího obsahu. Více než polovina (57 %) diváků ve věku 13-24 let uvedla, že kvůli času strávenému sledováním služeb, jako jsou YouTube a TikTok, tráví méně času sledováním „běžné televize“.
Průzkum však také odhalil, že mladí lidé stále sledují televizi a že vztah mezi videem na sociálních sítích a televizí se může doplňovat. Více než 60 % z nich uvádí, že často sledují pořady nebo filmy, které poprvé objevili prostřednictvím klipů na sociálních platformách, jako je TikTok a Instagram. Naproti tomu pouze 35 % diváků starších 35 let objevilo pořady tímto způsobem, což ze sociálních videí činí silný nástroj pro zapojení kritického mladého publika.
Zajímavostí také je, že mladí velké množství času u mobilních telefonů vnímají kriticky. Téměř polovina osob mladších 35 let má pocit, že tráví příliš mnoho času na platformách, jako je TikTok nebo Instagram, a že by svůj čas mohli lépe trávit u televize a filmů. A přestože diváci ve věku 35+ tráví u tohoto obsahu méně času, čtvrtina z nich (26 %) má stejný pocit.
Autorka textu: Erika Luzsicza, Axocom