Rohlík zapojí naplno AI, rozhodovat bude na základě algoritmů

středa, 19. února 2025, 12:05 Aktuality, Retail MediaGuru

Rohlík mění svůj způsob řízení. Opouští tradiční hierarchickou strukturu a přechází na rozhodování založené na datech, predikcích a algoritmech.

Zdroj: Rohlík

Zdroj: Rohlík

Skupina Rohlik Group se rozhodla naplno zapojit do svého fungování umělou inteligenci. Rozšiřuje svůj IT tým o další experty, které mají pomoci výrazně zefektivnit klíčové procesy – od zásobování po doručení.

„Nejde jen o automatizaci, ale o chytrou kombinaci AI a lidské expertizy. Díky tomu se naši lidé mohou soustředit na inovace a strategická rozhodnutí, která firmu skutečně posouvají dál,“ říká Tomáš Čupr, zakladatel a CEO Rohlik Group. Od většího zapojení AI si slibuje optimalizaci procesů, zvýšení provozní efektivity i rychlosti a přesnosti doručení. Zároveň má pomoci urychlit expanzi do dalších evropských měst. „Díky inovacím můžeme nejen zrychlit doručování, ale zároveň výrazně zrychlit celý řetězec logistické infrastruktury,“ dodává David Pavlík, Chief Technology Officer v Rohlik Group. 

Skupina tak rozšiřuje svůj technologický tým a nabírá více než 50 expertů. Další klíčovou roli převezme nový tým „Autopilot Tribe“, zaměřený na hlubokou integraci AI do firemních procesů. Rohlik proto hledá specialisty například na Prompt Engineering – nově vznikající disciplínu, která ladí AI modely pomocí precizně formulovaných dotazů – nebo AI Engineers.

S tím mění Rohlík svůj způsob řízení. Opouští tradiční hierarchickou strukturu a přechází na rozhodování založené na datech, predikcích a algoritmech. Tento přístup má přinést rychlejší růst, lepší služby a okamžitou reakci na potřeby zákazníků. Podle studie McKinsey z roku 2023 může generativní AI zvýšit ekonomický přínos až o 7,9 bilionu dolarů ročně, přičemž největší dopady se projeví v supply chainu, řízení zásob a automatizaci procesů.

„Budeme firmou, která využije AI naplno a posune retail o úroveň dál. Kdo se nepřizpůsobí, nebude mít šanci konkurovat. V potravinovém retailu je marže velmi tenká a ten, kdo bude mít nákladovou a rychlostní výhodu díky technologiím bude disproporčně úspěšný. Stačí se podívat třeba na Lidl. Zbytek trhu tápe a tržní koláč, který si Rohlík může ukousnout, je obří,“ přibližuje Tomáš Čupr.

-stk-