Snuggs: Existenci menstruačních kalhotek už komunikovat nemusíme

úterý, 11. března 2025, 14:00 Marketing MediaGuru

V současnosti se značka Snuggs, lídr na poli menstruačních kalhotek, soustředí na přerušení návyku kupovat tampony a vložky. 

Linda Šejdová, spoluzakladatelka a ředitelka značky Snuggs, zdroj: Snuggs

Linda Šejdová, spoluzakladatelka a ředitelka značky Snuggs, zdroj: Snuggs

Původem česká značka menstruačních kalhotek Snuggs nedávno získala investici od TripleB ve výši 130 milionů korun. Celkem od investorů dosáhla na 300 milionů, které chce využít zejména k posílení své pozice na evropských trzích. „Chceme se stát pětkrát větší než jakýkoli jiný hráč v Evropě. A to na prudkém růstu na trzích, kde již operujeme,“ přibližuje své plány Linda Šejdová, spoluzakladatelka a ředitelka Snuggs. 

„Celý život jsem bojovala s vaginálními problémy, záněty a tradičními tampony a vložky byly hrozně nepohodlné. Říkala jsem si, že si v dnešní době zasloužíme lepší produkt. Tampony a vložky jsou nepohodlné, nespolehlivé a spojené se studem,“ popisuje svou motivaci k založení značky Linda Šejdová.

Značka vznikla v roce 2019 a od té doby přilákala přes 700 tisíc zákaznic, kterým prodala více než tři miliony svých produktů. Expandovala na sedm trhů, z nichž nejsilnější je německý. Dále operuje kromě České republiky například v Rakousku, Nizozemsku, Belgii, Velké Británii a na Slovensku. Již nyní přesahují zahraniční tržby ty tuzemské. 

„V první fázi jsme na našich trzích převážně komunikovali, že menstruační kalhotky existují. To už teď nemusíme a zaměřujeme se více na přerušení návyku kupovat tampony a vložky, tomu switchi,“ vysvětluje Šejdová s tím, že je přitom kladen důraz na design, technologie, lidskost a udržitelnost

V komunikaci se značka snaží změnit narativ kolem menstruace. Místo trápení či slabosti z ní chce udělat něco, co může posílit ženám jejich produktivitu, vztahy a kreativitu. „Píšeme to přímo do online reklam, pracujeme s influencerkami na messagingu nebo jsme vytvořili koncept ‚At Home with‘, kde každý měsíc zpracováváme osobní zkušenosti s jednou zákaznicí,“ vyjmenovává Linda Šejdová. 

Vedle sociálních sítí, online reklamy a influencer marketingu, kde pracuje Snuggs s nano i mega influencery, využívá například i televizi, přičemž ve všech zemích uplatňuje podobný mediamix. „Z výzkumů zjišťujeme, že se zákazník chová dost podobně napříč zeměmi,“ dodává Šejdová. I bestsellery se trh od trhu neliší. Například kolekce Hunger Iconic byla všude vyprodána do dvou týdnů. 

Kolekce Hunger Iconic se vyprodala do dvou týdnů od uvedení, zdroj: Snuggs.

Kolekce Hunger Iconic se vyprodala do dvou týdnů od uvedení, zdroj: Snuggs.

Do budoucna je značka otevřena vstupu na jakýkoli další trh, nicméně přes e-shop se bude soustředit především na ty trhy, kde už působí. Dále letos chystá i hodně produktových novinek, již nyní kromě menstruačních kalhotek nabízí i podprsenky, ponožky nebo intimní gely.

-stk-