TikTok Shop vstupuje na nové evropské trhy

sobota, 22. února 2025, 07:35 Internet & Mobil, Retail MediaGuru

TikTok rozšiřuje své možnosti social commerce na dalších trzích. V následujících měsících se rozšíří do Itálie, Německa a Francie.

Zdroj: TikTok

Zdroj: TikTok

Čínská společnost ByteDance, jež stojí za sociální sítí TikTok, rozšiřuje své e-commerce aktivity. Pod hlavičkou TikTok Shop expanduje na nové evropské trhy. V příštích měsících vstoupí do Itálie, Německa a Francie, později se chystá rovněž do Japonska a Brazílie. Informoval o tom server South China Morning Post.

TikTok Shop symbolizuje ikona žlutého nákupního košíku, která se objevuje ve formátech krátkých videí či livestreamu, v nichž je možné přímo nakupovat. Již nyní TikTok oslovuje čínské prodejce, aby se na nové trhy připravili, a vypisuje pracovní pozice v zemích, kam se chce rozšířit. V Itálii by měla být tato social commerce služba spuštěna již v březnu či dubnu, v Japonskučervnu, u dalších trhů to zatím není jasné.

V Německu zavede TikTok i svou službu Fulfilled by TikTok, která prodejcům usnadní logistiku. Již nyní funguje ve Velké Británii, kde zajišťuje skladování, balení a doručování společností ByteDance.

TikTok Shop zaznamenává v poslední době nebývalý růst. Již nyní je kromě několika asijských trhů dostupná v USA, Velké Británii, Irsku a Španělsku. Podle průzkumu Piper Sandler u mladých zdatně konkuruje i čínským ultra fast-fashion e-shopům Temu a Shein. Loni během slevových akcí Black Friday a Cyber Monday vzrostly jeho prodeje v meziročním srovnání o 165 %. Hashtag #tiktokshopblackfriday dosáhl 4 miliardy zhlédnutí, #tiktokshopcybermonday celkem 3,5 miliardy.

Klíčovým formátem se pro TikTok Shop stává livestream shopping, tedy nakupování z živého vysílání. Ve dnech od 13. listopadu do 2. prosince 2024 proběhlo necelých půl milionů takových nákupních relací s celkovou délkou přes 660 tisíc hodin. Například  livestream, v němž rapperka Nicki Minaj představovala svou novou řadu nehtů, sledovalo 172 milionů uživatelů a získal 115 milionů lajků. Živé vysílání na Black Friday zakladatelky značky Canvas Beauty Stormi Steele překonalo v tržbách hranici dvou milionů dolarů.

urychlení expanze služby TikTok Shop se sociální síť podle všeho rozhodla kvůli své nejisté pozici na americkém trhu, kde byl schválen kongresem tzv. TikTok Ban. Zatím byla nedostupná jen 12 hodin, pak se vrátila, rovněž už je opět možné stáhnout si ji v USA z AppStore nebo Google Play. Nicméně pokud bude chtít dál operovat v USA, bude si muset najít amerického vlastníka. 

-stk-