Young Lions otvírá registrace, přidává komunitu a celoroční rozvoj

pondělí, 3. února 2025, 17:30 Aktuality, Marketing, Reklama, PR MediaGuru

Letos proběhne sedmnáctý ročník soutěže a rozvojového programu Young Lions. Letos přidává komunitu zaměřenou na rozvoj a propojování mladých komunikačních profesionálů během celého roku. 

René Jež, zdroj: Lionhearted

René Jež, zdroj: Lionhearted

Young Lions je kreativní soutěž a tréninkový program pro mladé komunikační profesionály do 30 let včetně, která akceleruje jejich rozvoj i kariéry. Vítězové získávají ocenění a právo reprezentovat Českou republiku na světové soutěži v Cannes. Samotná soutěž probíhá od 14. do 24. března, a i ta přináší několik novinek.

Soutěž je otevřena účastníkům ze všech typů agentur, freelancerům a zaměstnancům klientských organizací. Soutěží dvoučlenné týmy, které mají 24 hodin na vytvoření návrhu kampaně pro neziskovou organizaci, obecně prospěšnou myšlenku či CSR program a následně ho v pěti minutách anglicky prezentují odborné porotě, která vybírá vítěze a poskytuje zpětnou vazbu každému účastníkovi. Soutěž probíhá v hybridním formátu v pěti kategoriích – Media, Digital, PR, Print a Marketers. Při Briefing Day a Awards & Networking Night se účastníci setkávají osobně, soutěžní prezentace a zpětné vazby od poroty probíhají virtuálně v Zoomu.

Za předchozích 16 let soutěží prošlo 1044 týmů a mnohým účast a úspěch v Young Lions významně ovlivnilo kariéry. Některé z příběhů jsou odhalovány v podcastové sérii Shine Bright Like a Star, která je k volně dispozici na všech podcastových platformách včetně videoverze na Youtube.

Nově komunity i přednášky od porotců

Úplnou novinkou je spuštění komunity pro soutěžící. „Vytvořit komunitu, která koncentruje nejtalentovanější lidi z oboru a dává jim příležitost se vzájemně obohacovat, propojovat a společně růst, mi dává ohromný smysl a považuji to za další významný přínos Young Lions k rozvoji talentů v našemu oboru. Navíc propojuje lidi z agentur s marketéry z klientských organizací přínosné za každé situace,“ říká René Jež, ředitel Young Lions a zakladatel pořádající společnosti Lionhearted, a dodává „Jediný způsob, jak se stát jejím členem je soutěžit v Young Lions.“ Do budoucna plánujeme aktivity i pro širší publikum.“

Komunita Young Lions bude fungovat na virtuální komunitní platformě a propojí soutěžící ze všech kategorií. Umožní jim se setkávat nejen virtuálně, ale i na živo, v plánu je několik Connections setkání v průběhu roku. Otevře také prostor pro peer-to-peer learning.

Navíc bude pro komunitu vytvořena speciální série cca dvaceti přednášek od porotců soutěže pod názvem Excellence Track. „Letos vybíráme porotce do soutěže s podmínkou, že v průběhu roku pro naše soutěžící připraví jednu „věc“, formát je na nich a obsah na dohodě. Může to být přednáška, workshop, masterclass nebo něco úplně jiného. Naše zadání je jednoduché – považujete tu věc za důležitou pro lidi v oboru a naplňuje vás se o ni podělit,“ dodává Jež. Většina přednášek bude naživo, některé budou virtuální.

Hero & Outlaw vypraví vítězům v PR delegátské pasy

Díky novému hlavnímu partnerovi kategorie PR, agentuře Hero & Outlaw, získají její vítězové delegátské pasy na festival Cannes Lions opravňující je k účasti v globální soutěži Young Lions. V ostatních kategoriích bude uplatněn nový mechanismus, který vítězům pomůže s financováním pasů. Výše příspěvku se bude odvíjet od počtu soutěžích týmů v kategorii. Organizátor soutěže věnuje registrační poplatky 21. a každého dalšího přihlášeného týmu.

Kromě partnerství s Hero & Outlaw soutěž zároveň oznámila spolupráci s asociací ASCOPA (Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností, dříve PR Klub) týkající se rozvoje talentu v oboru PR. Další možná partnerství a spolupráce jsou v jednání. „Poté co nám skončilo dlouholeté partnerství s WPP a Group M, kterého jsme si ohromně vážili, se letos otevírají nové možnosti a příležitosti spolupráce v průběhu celého roku. Věřím, že navážeme další podobně skvělá partnerství,“ říká Jež.

Doprovodné akce

V rámci přípravy na soutěž nabízí Young Lions přípravné aktivity jako jsou 4. února virtuální Warmup Q&A Meeting pro všechny zájemce ať sami soutěží nebo vysílají svoje kolegy, kde dostanou odpovědi na všechno, co je zajímá ohledně soutěže, komunity i celoročního rozvoje, a 4. března tradiční Warmup Workshop „From Good to Great“ pro přihlášené soutěžící, kde získají praktické rady pro úspěch v soutěži.

Pro všechny medailisty se připravuje dvoudenní rozvojový program Winners Camp zaměřený na rozvoj jejich schopnosti vytvářet komunikační řešení a osobní excelenci. Letos proběhne 16. a 17. května a na rozdíl od loňska na živo v Praze ve Vedle.space agentury Visibility.

Přihlášky do soutěže se uzavírají v pátek 28. února. Pro účast je nutné splnit požadavky na věk (narození po 20. červnu 1994), dobrou znalost anglického jazyka a vytvoření dvoučlenného týmu. Registrace probíhá přímo na oficiálních webových stránkách soutěže www.younglions.cz. Organizátorem je společnost Lionhearted, reprezentant festivalu Cannes Lions pro Českou republiku.

Generálními partnery jsou TV Nova a agentura Visibility. Kategorie PR vyhlašovaná ve spolupráci s ASCOPA a jejím Hlavním partnerem je agentura Hero & Outlaw.

Klíčové termíny Young Lions 2025

  • Uzavření registrací: 28. února 2025
  • Q&A (Warmup): 4. února 2025 16:00 – 18:00 | virtuální | Zoom
  • Workshop (Warmup): 4. března 2025 18:00 – 21:00 | osobní | Vedle.space, Praha
  • Soutěžní dny: 14.-21. března 2025 | hybridní
  • Awards & Networking Night: 24. března 2025 | osobní | Radlická Kulturní Sportovna, Praha
  • Winners Camp: 16.-17. května 2025 | osobní | Vedle.space, Praha
  • Cannes Lions: 16.-20. června 2025

-mav-