
V OC Arkády Pankrác otevírá Decathlon svou první specializovanou prodejnu Fitness and Run Store, foto: MediaGuru.
Decathlon přichází na českém trhu s novým konceptem, nový formát prodejen se soustředí na zákazníky s konkrétním sportovním zaměřením dle lokalit, ve které se nachází. V pražském obchodním centru Arkády Pankrác otevírá pilotní pobočku Fitness and Run Store. Cílí s ní na fanoušky běhu a fitness. Pokud se koncept osvědčí, plánuje Decathlon jeho rozšíření do dalších měst podle sportovních aktivit, které v dané lokalitě vychází z potřeb zákazníků.
Doposud otevíral Decathlon své prodejny především na předměstích větších měst, kde byl dostatek prostoru pro rozmanitý sortiment i snadná dostupnost pro zákazníky z okolních oblastí. Nyní však přichází s formátem menších prodejen, které se namísto desítek různých sportů specializují na ty nejpopulárnější v dané oblasti. Výsledkem by měl být rychlejší a pohodlnější nákup s nabídkou šitouna míru místním sportovcům.
„Arkády Pankrác jsme vybrali strategicky. Tato lokalita patří k největším administrativním centrům v Praze a denně sem do práce míří desítky tisíc lidí. Mnozí z nich se sportu věnují před prací, během oběda nebo po skončení pracovní doby. Běh a fitness jsou přitom jedny z nejdostupnějších a nejčastěji provozovaných aktivit, což nás vedlo k zaměření nabídky této prodejny právě tímto směrem,“ vysvětluje Jan Černý, Customer Experience Leader
Pankrácká prodejna se specializuje na běh a fitness, čemuž odpovídá i její zúžený sortiment. Zákazníci zde najdou nabídku produktů pro tyto sporty, ale zároveň mají možnost objednat si jakékoliv sportovní vybavení online nebo přímo v prodejně s doručením na pobočku stejně jako v ostatních prodejnách Decathlonu.
Součástí prodejny jsou také moderní technologie. Ceny jsou uvedeny na elektronických cenovkách, u nichž je možné dostat se přes QR kód k bližším informacím o produktech. K dispozici jsou kromě klasických pokladen i samoobslužné, u nichž stačí jen vložit jednotlivé produkty do příslušného prostoru, kde se prostřednictvím technologie RFID nákup sám naskakuje. Pro výběr obuvi je v prodejně umístěn také footscanner. A nově je v prodejně možné se zeptat Ali, AI sportovní asistentky, která pomáhá zákazníkům s orientací ve službách.
Decathlon je původem francouzská společnost, která má po celém světě více než 1700 poboček. sportovce. Jejím ambicí je zpřístupnit sport všem. V České republice má 25 prodejen a přes 1800 zaměstnanců.
-stk-