
Zdroj: Freepik
Generace alfa, tedy děti narozené po roce 2010, začíná čím dál víc zajímat i marketéry. Podle nové studie společnosti Razorfish, jsou tito nastupující teenageři v mnohém odlišní od předchozí generace Z. Odmítají veškerá očekávání a vyčnívat je pro mě způsobem, jak zapadnout.
Více než předchozí generace se alfisté zajímají vedle nezapomenutelných zážitků i o materiální vlastnictví. Přes polovinu rodičů (53 %) říká, že jejich děti mají větší zájem o auta než oni sami v jejich věku. Třetina alfistů (35 %) touží po luxusním automobilu. Jeden ze tří teenagerů používá pro svou denní péči více než tři kosmetické produkty, a není to jen záležitost dívek, od 3 do 5 kosmetických výrobků vlastní i čtvrtina chlapců, přičemž o péči o pleť se zajímá dokonce necelá polovina z nich (45 %). Až 68 % mladých vlastní něco luxusního před 10. rokem svého života.
Zároveň chce generace alfa experimentovat. Tradiční bankovní značky nejsou nic pro ni, ráda platí přes PayPal, Cash App, Visa nebo Apple Pay. Přes 30 % z mladých testuje různé kosmetické produkty, a to i ty, které se vůbec pro jejich věk nehodí. Více než polovina (58 %) by bylo ochotno si připlatit za customizaci svého prvního automobilu.
Více než předchozí generace si přejí mít alfisté také vliv na své okolí. V rodině se aktivně zapojují do plánování jídel – až 61 % značně ovlivňuje, co rodina doma jí, 77 % se podílí na nákupech potravin. Téměř dvě třetiny (65 %) promlouvají do užšího výběru auta, které si chce rodina koupit, až 61 % je i u posledního slova. Až 73 % chtějí své rodiče naučit správné péči o pleť, a to i když mají jen omezené znalosti o ingrediencích používaných v kosmetice.
S technologiemi si nastupující teenageři rozumí a mají s nimi mnohem vyrovnanější vztah než generace Z nebo mileniálové. Dvě třetiny z nich upřednostňují platit za opravdové produkty, nejen za ty virtuální. Napříč kategoriemi vyhledávají lidský kontakt a hmatatelné věci – 67 % upřednostňuje jíst s rodinou nebo přáteli před sledováním televize či sociálních sítí, 63 % by rádo šlo na event či narozeninovou párty do obchodu, jako je Sephora, a až 40 % raději platí v hotovosti.
Nicméně i tak je pro ně zásadní vypadat na sociálních sítích dobře, pro více než třetinu (36 %) je to dokonce důležitější než ve skutečném životě. Až 80 % z nich využívá k úpravě svých fotografií filtry. Zároveň si 63 % cení inkluzivity a různorodosti.
Méně než generace Z se však alfisté zajímají o udržitelnost a společenskou odpovědnost. Jen 38 % by si připlatilo za ekologický způsob dopravy, pouze 14 % volí lokálně produkované potraviny, 12 % se zajímá o bio kvalitu.
-stk-