
Vizualizace Fairmont Golden Prague, zdroj: Cushman & Wakefield
Retaileři s luxusním zbožím zůstávají aktivní. V roce 2024 bylo otevřeno celkem 83 nových luxusních obchodů na 20 klíčových prémiových ulicích v Evropě v 16 městech a ve 12 zemích, jak vyplývá ze studie realitněporadenské společnosti Cushman & Wakefield s názvem European Luxury Retail 2025. Praha a její Pařížská ulice přivítala pět nových luxusních obchodů a rok 2025 by měl být v tomto ohledu rekordní.
Mezi nové značky, které loni v Praze otevřely své obchody, patří Patrizia Pepe, The Brands, Le Labo a The Ingredients na Vězeňské ulici a Tudor na Staroměstském náměstí. V roce 2025 rozšiřuje rovněž svůj obchod Cartier. Mimo Pařížskou ulici dále posiluje postavení Prahy jako klíčového trhu s luxusním zbožím otevření Balmain Hair Couture na Dlouhé ulici.
Letos by také měly být dokončeny dva developerské projekty, které luxusní oblast rozšíří. Jedná se o přeměnu bývalého hotelu InterContinental na Fairmont Golden Prague s celkem sedmi novými obchody o rozloze 1200 m² maloobchodní plochy a projekt Pařížská 25 od Kaprain Real Estate, který přidá dalších 1000 m² luxusní maloobchodní plochy a luxusní rezidenční výstavbu 19 bytů v horních patrech.
Fairmont Golden Prague bude hostit české debuty značek šperků Grenardi, dále Pasquale Bruni a Damiani, nový vlajkový obchod Max Mara, novou uměleckou galerii Kodl Contemporary, a dalších prestižní značky, které budou brzy oznámeny.
„Silná poptávka po luxusních značkách na Pařížské ulici, s nulovou neobsazeností stávajících maloobchodních prostor na konci roku 2024, podtrhuje její trvalou přitažlivost jako přední nákupní destinace v oblasti luxusu ve střední a východní Evropě,“ říká Jan Kotrbáček, vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor ve střední a východní Evropě v Cushman & Wakefield.
-stk-