TikTok by si měl z reklamy letos připsat přes 30 mld. dolarů

neděle, 23. března 2025, 08:20 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Předpověď na příjmy z reklamy čínské sociální sítě TikTok je letos rekordní, navzdory zákazu, kterému čelí v USA. 

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

TikToku, sociální síti patřící čínské společnosti ByteDance, se v současnosti daří navyšovat příjmy z reklamy. Podle předpovědi společnosti WARC by letos měly dosáhnout rekordních 32,4 miliard dolarů, což je meziročně o 24,5 % více. Reklamní výnosy by této platformě měly přitom růst mnohem rychleji než Facebooku (+9,3 %) a Instagramu (+19 %). Díky tomu by si měla ukrojit až 11% podíl na trhu

Z průzkumu WARCu s názvem Marketer’s Toolkit je letos u marketérů pravděpodobnější, že navýší výdaje na reklamu na TikToku spíše než na jiné platformě. Zástupci agentur v tomto ohledu byli ještě optimističtější než zadavatelé.

Největším trhem pro TikTok i nadále zůstává USA, nicméně zde příjmy z reklamy postupně klesají. Zatímco v roce 2022 tvořily reklamní výnosy na americkém trhu 43,3 % z celkových příjmů platformy, v příštím roce by to mělo být již jen 34 %. Příjmy tak rostou TikToku rychleji mimo Spojené státy, což by mohlo platformě pomoci zmírnit dopady zákazu, tzv. TikTok Banu, který začne platit 5. dubna

Do té doby musí najít čínská společnost kupce pro svou platformu, pokud chce i nadále operovat na americkém trhu. Podle Trumpa pracuje v současnosti jeho administrativa se čtyřmi různými skupinami, které mají o akvizici zájem. 

V případě, že by se TikTok zákazu v USA vyhnul, vydělal by na tamním trhu tento rok z reklamy 11,8 miliardy dolarů (meziročně o 21 %) a v příštím 13,4 miliardy dolarů. Naopak z jeho zákazu by nejvíce těžil Instagram, Snapchat a YouTube, které taky nabízí formáty krátkých videí. 

TikTok je v současnosti pátou nejpoužívanější mobilní aplikací na světě a druhou nejoblíbenější aplikací mezi ženami ve věku 16–24 let. Průměrný uživatel strávil na platformě přes 35 hodin měsíčně, což je více než dvojnásobek času, který věnuje Instagramu. V USA na ní uživatelé tráví téměř 44 hodin měsíčně nebo necelou 1,5 hodiny denně.

Podle nejnovější studie Kantaru Media Reactions se TikTok spolu s Amazonem těší největší oblibě mezi spotřebiteli z ohledu reklamní platformy. Považují ji za nejzábavnější ze všech. Jejím nedostatkem je naopak nižší důvěryhodnost, kterou v porovnání s YouTube, Netflixem a Instagramem dosahuje u marketérů. 

-stk-