
Zdroj: Shutterstock
Podle údajů společnosti Visa vzrostly výdaje držitelů jejích karet na herní zábavu v Evropě loni meziročně o 16,7 %. To je o 40 % rychlejší tempo než celkový růst výdajů, o 75 % více než u cestování, o 60 % více než z módy a o 85 % více než u divadla a kina.
„Herní komunita v Evropě představuje digitálně zdatnou a dynamickou skupinu. Herní zábava je pro mladší publikum zásadní z hlediska kontaktu s ostatními vrstevníky a zdrojem kreativity, což podporuje i rostoucí vliv tvůrců herního obsahu,“ komentuje Kim Kadlec, marketingová ředitelka společnosti Visa Europe.
Hráči utrácejí více a provádějí častější transakce než průměrní držitelé karet Visa v Evropě. Nejvyšší výdaje v oblasti gamingu zaznamenalo Španělsko, zatímco nejvíce transakcí provedli hráči v Maďarsku.
Tvůrci obsahu stále víc ovlivňují nákupní rozhodnutí hráčů
Při rozhodování hráčů o výdajích hrají čím dál větší roli tvůrci obsahu. Více než čtvrtina (28 %) hráčů uvádí, že ovlivňují jejich nákupní rozhodnutí, a více než polovina (53 %) sleduje herní influencery alespoň jednou týdně. U hráčů ve věku 18 až 24 let je toto číslo ještě vyšší – 70 %.
Spolu s tím roste i zájem o tvorbu obsahu: 30 % hráčů streamuje nebo sdílí herní videa na sociálních sítích. Každý pátý (21 %) se považuje za tvůrce herního obsahu, přičemž 52 % zvažuje, že by se jím stalo v budoucnu. Téměř 91 % hráčů se domnívá, že kariéra herního influencera je v posledních třech letech stále atraktivnější.
Tvorba obsahu se pro mnohé stává zdrojem příjmů – 41 % tvůrců už vydělává a dalších 56 % by chtělo. Mezi hlavní zdroje příjmů patří streamování (41 %), předplatné (40 %) a spotřebitelské nákupy (38 %). Tři z deseti (30 %) vydělávají více než 1 000 liber (přes 29 500 Kč) měsíčně a 96 % očekává růst svých příjmů v příštím roce.
Herní influenceři čelí výzvám
Tvůrci však čelí výzvám, zejména v růstu publika (34 %), technickým aspektům jako přijímání plateb (36 %) a orientaci v pravidlech platforem (34 %). Mezi těmi, kdo zatím nevydělávají, jsou hlavními překážkami získávání sponzorství (35 %), tvorba poutavého obsahu (34 %) a zajištění stabilního příjmu (34 %).
Výzkum společnosti Visa také ukazuje, že hraní her podporuje nejen ekonomiku, ale také rozvíjí dovednosti hráčů. Čtyři z pěti (81 %) hráčů věří, že hraní her či sledování esportu zlepšuje jejich schopnost řešit problémy a rychle myslet. Téměř tři čtvrtiny tvůrců obsahu (71 %) se domnívá, že tvorba herního obsahu posiluje jejich digitální a technické dovednosti.
-stk-