
BYD Seal U DM-i, zdroj: BYD
Čínský výrobce automobilů BYD expanduje na český trh. Značka, jejíž název odkazuje k akronymu věty „Build Your Dreams“ (Vybuduj své sny“), už teď v prodejích poráží konkurenční Teslu. Loni prodala BYD přes 4,25 milionů vozů a její tržby činily 107 miliard dolarů (tj. 2,3 bilionu korun), zatímco konkurenční Tesla, jež se nyní potýká s výrazným poklesem poptávky kvůli politickému angažmá jejího majitele Elona Muska, si připsala jen 1,75 milionů prodaných vozů a v obratu 97,7 miliard dolarů.
V současnosti operuje značka v 29 zemích. Jen letos se rozšíří na dalších 12 nových trhů, včetně Česka. V tuzemsku zahajuje prodej v Praze 9, tento rok plánuje otevřít po celé České republice až 30 prodejen, po celém světě jich bude mít přes tisíc. Své první oficiální partnerství v Česku naváže se společností Auto Louda.
Českým zákazníkům nabídne jak čistě elektrické i plug-in hybridní modely DM-i. Mezi nimi bude v prodeji například plně elektrické SUV Sealion 7, sedan Seal, SUV Seal U DM-i. Další vozy – včetně SUV Atto 2 – budou na tuzemský trh uvedeny v následující etapě rozšiřování nabídky.
„Posláním společnosti BYD je zpřístupnit naše udržitelné technologie co největšímu počtu zákazníků, proto je pro nás každý nový trh v Evropě nesmírně důležitý,“ uvádí k expanzi Stella Li, výkonná viceprezidentka BYD.
Značku BYD v roce 1995 založil Wangem Chuanfu. Původně se zaměřovala jen na výrobu samostatných baterií, které postupně začala dodávat hráčům, jako je Motorola, Nokia či Samsung. Do automotivu vstoupila v roce 2003, kdy koupila upadající státní automobilku Quinchuan Automobile Company, a o dva roky později uvedla na trh sedan F3. Nyní má v produktovém portfoliu celkem devět elektromobilů s vlajkovým modelem Sealion 7.
-stk-