Pecka.TV: Nižší cenu zachováme, Formule 1 publikum omladila

čtvrtek, 10. dubna 2025, 10:00 TV Martina Vojtěchovská

Pecka.TV za půlroku existence přilákala první tisíce uživatelů a každý měsíc svoji zákaznickou základnu zvyšuje, říká marketingový ředitel Matěj Čičák.

Matěj Čičák, marketingový ředitel Pecka.TV, zdroj: Pecka.TV

Matěj Čičák, marketingový ředitel Pecka.TV, zdroj: Pecka.TV

Pecka.TV, nová internetová televize na českém trhu, která zahájila loni v září s cílem přilákat uživatele atraktivní cenou, je na trhu půl roku. Marketingový ředitel televize Matěj Čičák v rozhovoru prozrazuje, jak se jí podařilo naplnit stanovené plány, jak se do jejího růstu promítla levná cenová nabídka i zařazení Formule 1. Odhaluje také, jaké změny lze očekávat v průběhu roku, včetně nových platebních metod a rozšíření na nové platformy. Potvrzuje rovněž, že positioning Pecka.TV se nemění a televize se chce dál profilovat jako „nejlevnější internetová televize na trhu“. 

Pecka.tv vstoupila na trh v září loňského roku. Jak hodnotíte období půlroku, co jste na trhu? Naplnila se očekávání, se kterými jste na trh vstupovali, a splnili jste plány, které jste si stanovili pro konec loňského roku a začátek letošního roku?

První půlrok hodnotíme velmi pozitivně. Jediná změna se týká naší původní představy o cílové skupině. Na základě dat z prvních měsíců jsme přesněji definovali naše uživatele, což nám umožnilo lépe přizpůsobit komunikaci. 

Původně jsme se soustředili na dvě hlavní demografické skupiny: rodiny s dětmi a starší uživatele. Rychle jsme ale zjistili, že Pecka.TV má fanoušky napříč generacemi, přičemž silné zastoupení máme především u uživatelů ve věku 40–50 let, kteří hledají jednoduchost a kvalitní televizi.

Jako poskytovatel nejlevnějšího přístupu k přenosům Formule 1 v Česku máme možnost přitáhnout mladší uživatele, což nám nejen zajišťuje růst v této oblasti, ale i přináší nové příležitosti. Formule 1 není jen sport, je to i trend, který stále více rezonuje s mladou generací, a tím pádem je ideální pro přilákání nové cílové skupiny.

Původně jste chtěli oslovit uživatele jiných internetových služeb a částečně diváky terestrického vysílání. Jak se vám to daří? Kdo je primárně uživatelem vaší služby?

Většina nových zákazníků k nám přechází od jiných internetových TV služeb, což potvrzuje, že máme co nabídnout i těm, kteří už podobné platformy využívali. Jen malá část přichází z klasické terestrické televize, což pro nás představuje nejen výzvu, ale i příležitost. Právě na tuto skupinu se v nadcházejících měsících zaměříme a ukážeme jí výhody internetového vysílání.

Zmínili jste, že chcete do konce roku získat jednotky tisíc uživatelů a později desítky tisíc. Můžete prozradit, v jakých číslech se pohybujete teď?

Naši službu aktuálně využívají jednotky tisíc uživatelů a jejich počet každým měsícem roste. Cílíme na výrazné rozšíření uživatelské základny ještě letos, přičemž na konci roku chceme být bezpečně nad deseti tisíci uživateli. Dosavadní růst nám potvrzuje, že jdeme správnou cestou.

Cílíme na výrazné rozšíření uživatelské základny ještě letos, přičemž na konci roku chceme být bezpečně nad deseti tisíci uživateli.

Na trh jste vstoupili s předpokladem, že čeští uživatelé jsou citliví na cenu a že budou reagovat na cenově výhodnou nabídku. Potvrzuje se, že český uživatel televizních služeb jde po ceně? Nebo spíš preferuje kvalitní obsahovou nabídku?

Část uživatelů se rozhoduje primárně podle ceny, ale mnoho z nich hledá vyváženou nabídku – dostupnou cenu v kombinaci s atraktivním obsahem. Ne vždy lze uspokojit všechny požadavky, například na širší výběr kanálů. Klíčové ale je, aby služba byla intuitivní a spolehlivá. Jak už jsem říkal, naší prioritou je být nejlevnější kvalitní služba, která nabízí skvělý obsah a zároveň poskytuje vynikající uživatelský zážitek. 

Na základě zpětné vazby od našich zákazníků a dat, která jsme získali, víme, že jsou s naší službou spokojení, a to nás motivuje k dalšímu zlepšování.

Máte v plánu přinést i další jiné programové nabídky, které by oslovily specifické uživatelské skupiny, třeba na základě sociodemografie?

Chceme zůstat univerzální internetovou televizí dostupnou pro každého, s důrazem na jednoduchost, kvalitu a cenu. 

Vaše výchozí propozice – to, že budete nejlevnější internetovou televizí v Česku, platí tedy i nadále?

Ano, naší prioritou je být nejlevnější a zároveň poskytovat kvalitní službu, což znamená, že nechceme snižovat kvalitu obrazu nebo funkčnosti.

V únoru jste zvýšili s výjimkou největšího balíčku ceny. Proč k tomu došlo? 

Důvodem navýšení ceny byly vzrůstající náklady, které jsme museli pokrýt. U největšího balíčku „Mega Pecka“ v roční variantě se nám však podařilo zachovat původní cenu, takže i nadále stojí méně než 3000 Kč ročně. I přes toto zvýšení se stále řadíme mezi nejlevnější televizní služby na trhu.

Plánujete reagovat na akční nabídky konkurence? Například Lepší.TV je teď s akčními cenami níž, než kolik je vaše nabídka.

Akční nabídky a promo akce jsou pro nás důležitou součástí marketingu. Už nyní nabízíme například balíček Velká Pecka na 7 dní za 1 Kč nebo ve spolupráci s iDnes umožňujeme uživatelům iDnes Premium získat balíček Mega Pecka na 2 měsíce zdarma. Pracujeme i na dalších atraktivních akcích, aby naše nabídka byla pro uživatele co nejvýhodnější.

Jak se liší zájem o jednotlivé balíčky? 

V posledních týdnech výrazně roste zájem o nejvyšší balíček – především díky Formuli 1 a jeho výhodnému poměru cena/výkon.

V posledních týdnech výrazně roste zájem o nejvyšší balíček – především díky Formuli 1 a jeho výhodnému poměru cena/výkon.

A kromě Formule 1, jaké kanály nebo služby jsou pro uživatele největším tahákem?

Největším lákadlem jsou pro diváky kanály, které znají z terestrického vysílání, ale s výhodami internetové televize – možností přeskakovat reklamy nebo sledovat pořady kdykoliv se jim to hodí. Z prémiových kanálů pak patří mezi nejžádanější Disney Channel, National Geographic, AMC a Nova Sport 5, které v této cenové kategorii jen tak nenajdete.

Od počátku jste záměrně neuvedli speciální balíček, který by obsahoval filmové kanály HBO, Cinemax a Max. Neplánujete to změnit – i s ohledem na konkurenci a změny na trhu? 

Naší filozofií je jednoduchost a přehledná nabídka. Neplánujeme zavádět další balíčky, protože chceme uživatelům usnadnit výběr a vyhnout se zbytečné složitosti. Nabízíme tři hlavní balíčky a možnost přidat doplňkovou službu pro sledování na více zařízeních. Pokud budeme přidávat nové kanály, budou součástí některého z těchto stávajících balíčků.

Budete pokračovat beze změn i se stávajícími balíčky? Nechystáte se nahrazovat jejich obsah jinými televizními kanály? 

Máme vytipované nějaké kanály, jejichž sledovanost je minimální a u těch zvažujeme možné změny. Naším cílem však není kanály odebírat, ale spíše je nahrazovat tak, aby nabídka zůstala co nejatraktivnější. Průběžně jednáme s poskytovateli televizního vysílání a u přibližně pěti kanálů jsme již ve finální fázi vyjednávání o jejich zařazení.

Průběžně jednáme s poskytovateli televizního vysílání a u přibližně pěti kanálů jsme již ve finální fázi vyjednávání o jejich zařazení.

Narazili jste na problémy s kvalitou obrazu a sledování kvůli síle internetového připojení?

Díky našim partnerům, kteří zajišťují provoz Pecka.TV, máme stabilní internetové připojení a dostatek serverů pro kvalitní obraz i plynulý chod služby. Uživatelé si pochvalují jednoduché ovládání i kvalitu přenosu. Žádné zásadní problémy s funkčností Pecka.TV jsme nezaznamenali a výpadky internetového připojení dnes zpravidla není překážkou.

Jaké jsou plány pro zbytek letošního roku? Co chystáte do konce prvního pololetí a v druhé polovině roku?

Jednou z našich priorit je dostat Pecku na platformu Hisense, což je populární televizní značka, která je mezi uživateli oblíbená, ale zatím na ní naše služba není. Dalším plánem je rozšíření platebních metod – kromě platebních karet bychom rádi přidali i další možnosti úhrady za Pecka.TV, abychom našim uživatelům co nejvíce zjednodušili celý nákupní proces.

A pokud jde o dlouhodobější plán? Kde se vidíte s Peckou za rok?

Naším cílem je být nejznámější low-costovou televizní službou na českém trhu. Chceme být co nejblíže každému zákazníkovi a být dostupní na všech možných platformách.

V dohledné době tedy neplánujete měnit ceny u svých balíčků?

Měnit ceny teď neplánujeme. Změnili jsme je na začátku roku, což bylo nutné, jak už jsem vysvětlil, abychom pokryli zvýšené poplatky za programy. Smlouvy jsou uzavírány vždy minimálně na rok a minimálně po tuto dobu změny v ceníku nepředpokládáme.

Pecka.TV: Chceme diváky DVB-T2 i ostatních operátorů

úterý 24. září 2024