Trh online reklamy rostl o 7,5 %, podobné tempo čeká i letos

pondělí, 28. dubna 2025, 12:00 Internet & Mobil MediaGuru

Online reklama v roce 2024 dosáhla 64 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o 7,5 %. Vyplývá to z pravidelných ročních údajů profesního sdružení SPIR.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Zadavatelé v roce 2024 investovali do internetové reklamy rekordních 64 miliard korun v kombinaci ceníkových a čistých cen. Jde o historicky nejvyšší částku, která znamená meziroční nárůst o 7,5 %. Nejvíce k tomuto výsledku přispěla display reklama (+9,5 %) a programatický nákup display reklamy (+11 %), mírný růst zaznamenala i reklama ve vyhledávání (+3 %). Data zveřejnilo profesní sdružení SPIR

Pro rok 2025 se očekává podobné tempo, odhadovaný růst o 6,7 % by mohl přinést celkové investice ve výši 68,3 miliardy Kč. Účastníci výzkumu však podle realizátorů tradičně volí spíše opatrné prognózy.

„Stabilní růst investic do online reklamy je pozitivní zprávou pro celý digitální ekosystém. Díky kvalitnímu obsahu a efektivním obchodním modelům se daří udržet důvěru zadavatelů v online jako nejdůležitější mediatyp,“ říká Michal Hanák, předseda předsednictva SPIR.

Zdroj: SPIR

Zdroj: SPIR

Zdroj: SPIR

Zdroj: SPIR

Výsledky za jednotlivé formy

  • Největší část investic směřovala i v roce 2024 do celoplošné (display) reklamy, která dosáhla objemu 46,2 miliardy Kč v kombinovaných cenách. Tento formát zahrnuje jak reklamu v obsahových sítích (např. Seznam Sklik, Google Ads nebo Facebook), tak RTB a nativní formáty.
  • Na druhém místě zůstává reklama ve vyhledávání s celkovými investicemi 16,5 miliardy Kč v reálných cenách. Katalogové zápisy a řádková inzerce přinesly médiím tržby 1,2 miliardy Kč v ceníkových cenách.
Zdroj: SPIR

Zdroj: SPIR

  • Z celkové display reklamy tvořila videoreklama 31% podíl (14,5 mld. Kč) meziročně vzrostla o 12 %. Nativní reklama tvořila 12% podíl (5,3 mld. Kč), meziročně vzrostla o 10 %.
Zdroj: SPIR

Zdroj: SPIR

  • Podíl mobilní display reklamy (reklamy na mobilních zařízeních a reklamy cílené na mobilní zařízení) z celkové display reklamy byl 56 % (23,9 mld. Kč), meziročně vzrostla o 14 %.
  • Programaticky obchodovaná reklama, která se týká prostoru v reklamních obsahových sítích a RTB způsobu prodeje, dohromady tvořila 73% podíl z celé display reklamy (33,8 mld. Kč) a meziročně vzrostla o 11 %. Do programatického displeje patří inzertní výkon obsahových sítí (jako např. Seznam Sklik, Google Ads, Facebook, Instagram a další) a také výkon inzerce skrze systémy DSP/SSP.

O studii

Výzkum probíhal v lednu a únoru 2025 a zapojili se do něj internetoví provozovatelé, mediální, digitální a specializované agentury, reklamní síť i přímí inzerenti. Dotazováním a zpracováním výsledků byla v zájmu objektivity a ochrany citlivých údajů pověřena agentura Median. Šetření se opíralo o aktuální celoroční uzávěrky jednotlivých subjektů. Výkony všech typů inzerce vznikly na základě deklarovaných výkonů jednotlivých poskytovatelů obsahu, agentur, přímých inzerentů a provozovatelů reklamních sítí. Kompletní metodika je popsána zde.

-mav-