Situační analýza
sobota, 30. září 2017, 16:05
Dobrá situační analýza je předpokladem k tomu, aby stanovené cíle mohly být naplněny.
Agentura dělá důkladné a podrobné analýzy, aby poznala realitu: vztahy mezi trhem, jednotlivými značkami na něm a cílovou skupinou, zjištěné informace pomocí syntézy skládá do závěrů a doporučení pro komunikaci.
Potřebujeme porozumět situaci a definovat otázku, abychom ji mohli vyřešit.
Pokud situační analýza neproběhne, je strategie založená na dojmech a dohadech. Tím pádem špatně cílí a mrhá penězi.
Analýza cílové skupiny
- Definice cílové skupiny (vždy mediální CS, někdy i komunikační).
- Mediální chování.
- Vztah cílové skupiny ke značce.
- Demografie (věk, vzdělání, velikost místa bydliště, regiony.
- Psychografie (loajalita, aktivita, usedlost, introverze...).
- Nákupní chování (frekvence nákupů, místo - malý obchod/supermarket... cestování k němu).
- Ad-hoc výzkumy cílové skupiny (focus groups, snapshots).
- Analýzy trhu a konkurence.
- Objemy prodejů, trendy, podíly na trhu.
- Sezónnost prodejů, peaks vs. low season.
- Mediální investice (sezónnost, formáty, tonalita, obsah komunikace, mediální typy).
- Monitoring kreativity (ukázky inzerce, ačkoliv je to spíše práce full-service, resp. kreativních agentur).
- Odhady budoucího vývoje trhu.
- SWOT, Boston matrix apod.
- Segmentace, ověřování, upřesňování či redefinice cílových skupin.