Mediální slovník
3D billboard
Vizuálně atraktivní forma outdoorové (venkovní) reklamy. 3D digitální billboard využívá princip „forced perspective“. Pro jeho instalaci se používá LED stěna, která je zalomena v určitém úhlu, díky čemuž vytváří iluzi 3D prostoru uvnitř billboardu, a divákovi se tak zobrazovaný objekt jeví jako trojrozměrný, pohybující se ve volném prostoru.
V Čechách využil digitální 3D billboard např. výrobce British American Tobacco v kampani na podporu nového zařízení na zahřívání tabáku s názvem Glo Hyper X2 před pražským nákupním centrem Metropole Zličín. Stavba LED stěny s plochou 80 m2, umístěná na 15metrové konstrukci, zabrala 28 hodin.
Mezi nejznámější světové realizace patří např. kampaň NIKE na podporu nového modelu bot z řady Air Max v Tokiu. Zobrazuje typickou oranžovou krabici od boty Nike, která praskne a vyskočí z ní nové Air Maxy v několika barevných provedeních, obvykle i s věcmi, které daný model inspirovaly.