Mediální slovník
Augmentovaná realita (AR)
Rozšířená realita neboli Augmented Reality (AR) je technologie, díky které se reálný svět rozvíjí o digitální prvky, které pomáhají koncovému spotřebiteli lépe si představit výsledný produkt (většinou jde o vrstvy, které mohou zobrazovat texty, fotky i 3D předměty). Vzniklé prostředí může poskytovat o okolním světě skutečné či smyšlené informace.
Největší uplatnění augmentované reality v praxi představuje zobrazení přes mobilní telefony, konkrétně prostřednictvím jejich displeje snímajícím skrze fotoaparát blízké okolí. Na tomto poli již existují tzv. Augmented Reality Browsers (prohlížeče), které do displaje telefonu načítají další vrstvy informací. Mezi nejznámější Augmented Reality Browsery patří např. Layar nebo Sekai Camera.
AR na denní bázi využívá například Ikea, která vytvořila speciální aplikaci, jež umožňuje digitálně umisťovat nábytek v zákazníkově reálném prostředí.
Související: