Mediální slovník
Efektivní frekvence
Počet zásahů, při kterém jsou reklamy nejúčinnější.
Pro každou reklamní kampaň je tato hodnota jiná. Pro určení efektivní frekvence je třeba zohlednit typ produktu a kampaně, délku a obsah reklamního sdělení, situaci na trhu, znalost značky a její předchozí komunikaci, období, aktivitu konkurence a další parametry. Mediální agentury zpravidla disponují know-how a nástroji, které napomáhají určit optimální počet zásahů za určité období (obvykle vztažené k nákupnímu cyklu produktu).
Příklady:
-
Pokud budeme mít za úkol uvést na trh nový výrobek (launch produktu, značky) ve velmi konkurenčně nabitém segmentu, budeme potřebovat více kontaktů s cílovou skupinou. Například uvést na trh novou značku piva bude obtížný úkol a bude nutné tří až pěti zhlédnutých reklam za týden.
-
Naopak pokud budeme chtít průběžně podporovat prodeje již zavedené značky tvrdého alkoholu, postačí nižší počet kontaktů s reklamou. Například dva až čtyři kontakty s reklamou za měsíc
Související pojmy:
Net Reach, Rating, Frekvence, Afinita, GRP - Gross Rating Point, TRP - Target Rating Point, OTS, OTH