Mediální slovník
Konverze - Konverzní poměr
Konverze a konverzní poměr jsou metriky z oblasti výkonnostního marketingu. Jedná o ukazatele efektivity reklamní kampaně.
Konverze (conversion) - akce, kterou chceme, aby uživatel internetu na našem webu udělal. Na e-shopu se jedná např. o objednávku zboží. V jiných případech může být konverze definována jako vyplnění on-line dotazníku, zaregistrování se do klubu, stažení ceníku, odběr newsletteru apod.
Konverzní poměr (conversion rate, CR) - poměr konverzí oproti počtu kliků (na reklamu, která přivedla potenciální zákazníky na web)
Měření konverzí probíhá pomocí měřících kódů, nasazených na tlačítko nebo část webové stránky.
Příklad:
Jako konverzi jsme si na e-shopu stanovili "objednávku produktu nabízeného na stránce." Reklamní kampaň zaznamenala 100 kliků (žádná sláva;). Z kampaně byla uskutečněna jedna konverze (jeden člověk si objednal zboží). Konverzní poměr byl 1%.
Související pojmy:
Slovník internetové reklamy
Výkonnostní marketing
Search Engine Marketing