Mediální slovník
Mobilní marketing
Marketing využívající mobilní zařízení, včetně mobilních telefonům, smartphonů či tabletů (respektive jejich služeb). Zahrnuje využívání SMS, MMS, Bluetooth, her do mobilů, obrázků, tapet atd. S příchodem chytrých telefonů, připojených na internet, se možnosti mobilního marketingu rozšířily, za zmínku stojí především oblast mobilních aplikací a LBS (location based services). Na vzestupu je oblast mobilního bankovnictví, mCommerce, mobilního blogování i chatování. Díky tomu se dá tato oblast marketingu označit za jednu z nejrychleji rostoucích.
Na pojmenování vlastností mobilního marketingu lze použít například značku MAGIC: Mobile (mobilní), Anytime (kdykoliv dostupný), Globally (globální), Integrated (integrovaný), Customised (přizpůsobeným potřebám spotřebitele). Mobilní marketing také charakterizuje 5M: Movement (pohyb – rozšiřuje prostor, umožňuje volný pohyb), Moment (okamžik – rozšiřuje koncept času), Money (peníze – vynakládá finanční prostředky), Machine (přístroj – vykonává určité činnosti), Me (já – zaměřuje se jen na mě).
Související pojmy:
Slovník internetové reklamy, Úvod do internetového trhu, Výkonnostní marketing, Search Engine Marketing