Mediální slovník
Reklamní agentura
Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších), tedy obsah a formu komerční komunikace, a to na základě zadání (kreativního briefu) klienta.
Reklamní agentura historicky zajišťovala pro své klienty veškeré aktivity spojené s reklamou. S postupem doby se projevila specializace a tato struktura tzv. full-service agentur se rozpadla, od reklamních agentur se oddělily mediální agentury, PR agentury, agentury specializující se na pořádání všemožných aktivit, jako jsou ochutnávky, promo akce, koncerty, vznikaly i samostatné kreativní shopy. Dnes na trhu existují jak full-service agentury nabízející široké spektrum služeb, tak i menší agentury.
Dalším vývojem se došlo k názoru, že důležitá je jednotná, vnitřně soudržná komunikace, duchem propojená napříč všemi možnými komunikačními kanály (médii).
Proto si reklamní agentury začaly říkat komunikační agentury.
Advertising agency, Channel Neutral Planning, Komunikační agentura, Mediální agentura