Mediální slovník

Sonic branding

Sonic branding (česky zvukový branding) je prvek brandingu založený na vytváření a využívání zvukových prvků k posílení identity značky. Je to tedy přenesení loga, názvu i hodnot společnosti nebo značky do její jedinečné znělky. Může se jednat o vlastní hudební motiv (např. znělka 20th Century Fox nebo Windows XP), zvukové efekty (Netflix – TaDam, T-Mobile – TuTuTududum) nebo specifický hlasový projev (Alza – hlas mimozemšťana Alzáka). Cílem skladatelů ze sound brandingových firem je snaha do krátké znělky dostat emoce a hodnoty, které zadavatel požaduje (například inovativnosti, hravost, technologická vyspělost), a exekucí oslovit správnou cílovou skupinu.

Mezi prvními firmami, které ho zařadili do kampaní je McDonald's se sloganem "I'm lovin' it", který byl lokalizován do 11 jazyků a poté dokonce upraven pro různé příležitosti – např. fotbalovou píšťalku pro Mistrovství světa ve fotbale 2014.

Od roku 2000 zaznamenáváme nárust využití Sonic Brandingu. Je prokázáno, že sluchové podněty se do mozku dostanou rychleji než vizuální, což vede k rychlejší reakční době.

Kategorie