Výhody a nevýhody kinoreklamy
Kinoreklama se vyznačuje vysokou pozorností, je třeba ji ale dopředu plánovat.
Výhody: Proč ANO?
Kinoreklama je určena spíše mladším cílovým skupinám do cca 35 let, ale jsou i výjimky. Záleží na divácké úspěšnosti konkrétního filmu u dané věkové skupiny diváků. Některé žánry mohou přitahovat i diváky nad uvedenou věkovou hranicí. Většinou jde o diváky, kteří tolik nesledují televizi a další mainstreamová média. Kinoreklama tedy umožňuje zásah jinak těžko oslovitelných cílových skupin.
Do kina se chodí za zábavou, s příjemným doprovodem, ve volném čase a většinou uvolněné náladě. Zaplatíme za lístky a jsme již dopředu srozuměni s tím, že před filmem budou reklamy. Pak se pohodlně posadíme, zhasnou světla a objeví se obrovská reklama. Nic jiného v sále neruší naši pozornost. Výhodou pro reklamní zadavatele je také fakt, že divák nemůže reklamu přepnout, ani ji vypnout.
Nevýhody: Proč NE?
Kinoreklama je relativně náročná na plánování. Je dobré rozložit kampaně do období úspěšných projekcí (blockbusterů), kdy je návštěvnost v kinech vyšší a tedy, kdy je pravděpodobnost vyššího zásahu kampaně.
Další bariérou mohou být produkční náklady pro převedení TV spotu z TV formátu na filmový pás (tam kde není používán digitální způsob)..