Výhody a nevýhody OOH reklamy
Oudoorové reklama může dosáhnout vysoké viditelnosti, je ale třeba zvážit i faktory, které úspěšnost OOH reklamy ovlivňují.
Výhody: Proč ANO?
Outdoorové nosiče mají výhodu dlouhodobého a pravidelného působení. Zpravidla se instalují na minimálně dva týdny. Lidé, kteří okolo nich chodí, jim jsou vystaveni dlouho, (nejčastěji měsíc), a potkávají se s nimi třeba dvakrát denně. To tedy znamená vysokou četnost zásahu reklamním sdělením.
Velké reklamní plochy, zejména v kombinaci s neobvyklými nadstavbami, rovněž přitahují pozornost a dobře budují prestiž i image značky a/nebo produktu. Outdoorová kampaň tedy působí bez ohledu na vůli příjemce, nelze ji přeskočit nebo vypnout.
Výhodou je také možnost výběru cílení (celostátně či regionálně), tzv. geografická flexibilita. Lze si vybírat plochy v blízkosti nákupních center, tedy blízko místu prodeje a nákupnímu rozhodnutí.
Nevýhody: Proč NE?
U billboardů zejména umístěných u silnic mají kolemjdoucí jen krátkou chvilku (pod jednu vteřinu) na to, aby si prohlédli a přečetli jejich obsah. Je tedy třeba dbát na to, aby sdělení na billboardu bylo stručné a graficky jednoduché.
Účinnost plochy silně závisí na její viditelnosti. Je třeba dbát na její dobré umístění (kolmo ke komunikaci), výšku (ne dvacet metrů nad chodníkem) a umístění (chtějte osvětlené plochy). Právě u neosvětlených ploch je třeba počítat s jejich horší viditelností v zimních měsících.
Plochy trpí počasím, povětrnostními vlivy, vlivy okolí a poškození mohou způsobit i kolemjdoucí.
Nejlepší místa (u magistrály v centru Prahy) a nejlepší sítě (CLV) bývají vyprodané dlouho dopředu.
Jednou z největších bolestí OOH reklamy v ČR je absence jednotného výzkumu, přestože snahy po jednotném měření se pravidelně objevují – viz např. projekt Impact, ve kterém ale absentuje JCDecaux.