Plánování rozhlasové reklamy
V úvahu je potřeba vzít sílu nasazení, mix stanic a počet odehraných spotů za jeden den.
Implementační plánování rozhlasu se podobá plánování ostatních media typů. Ze strategického plánování by mělo být předem jasné, jakou úlohu má rozhlasová reklama hrát, co jsou její cíle a jaké je postavení rozhlasu v mediamixu.
To již do značné míry předurčuje celkovou sílu nasazení, váhu kampaně. Podle vhodnosti jednotlivých stanic pro plánovanou cílovou skupinu se ve třetím kroku vybírá mix stanic, případně rozhlasových produktů (viz formáty).
V dalším kroku se vybírají časová pásma vhodná ke komunikaci. Nejvyšší poslechovost je přirozeně v ranních hodinách, ale to neznamená, že odpoledne a večer rozhlas nikdo neposlouchá.
Nakonec se rozhoduje o rozmístění spotů a rozhodnutí o jejich počtu. Empirická zkušenost radí nasazovat minimálně tři spoty na stanici za den, optimálně 4-5 spotů, pro silné oslovení cílové skupiny i šest a více na den.
Vzhledem k velkému počtu rozhlasových stanic planneři používají optimalizační software, který kvantitativně pomáhá vybírat stanice a časová pásma, která přinášejí efektivní zásah. Nicméně i zde platí, že planner musí do plánu vnášet kvalitativní parametry a svojí expertní zkušenost, software není nikdy samospasitelný prostředek pro hromadnou výrobu mediaplánů.
Používané ukazatele: efektivní reach, net reach, GRP, OTH, CPT, afinita, daily reach, weekly reach.