Formáty tiskové reklamy
Reklama v novinách a časopisech může využívat nejen formáty tiskové plochy, ale má i jiné možnosti.
Tisková reklama nabízí možnosti inzerce, jak pomocí klasické tiskové plochy, tak i vkládání vzorků produktů (sampling), které tak mohou zapojit další smysly čtenářů (typické jsou například vzorky vůní), ale i zmenšené ukázky různých produktů. Je možné zapojit i rozšířenou realitu, různé vlepy, použití speciálních materiálů, které mohou doplnit kreativu inzertního sdělení.
Tisková reklama se standardně rozlišuje podle velikosti inzertní plochy, základní je celostrana. Další formáty se odvíjejí od velikosti inzerátu v rámci celostrany (polovina, třetina, čtvrtina, osmina atp.) nebo naopak vyjadřují násobky celostrany. Stále častěji se objevují i falešné titulní strany, tedy inzertní přebaly, které simulují titulní stranu vybraného titulu.