Do Česka míří značky Popeyes, Rossopomodoro či Signorvino

pátek, 6. ledna 2023, 07:30 Marketing, Retail MediaGuru

Do České republiky vstoupil loni stejný počet nových značek jako předloni. Letos přibudou nové.

Zdroj: FB Popeyes

Zdroj: FB Popeyes

Na český maloobchodní trh vstoupilo v roce 2022 celkem 38 značek, stejně jako předloni. Je to zhruba o polovinu více než v letech 2019, kdy přišlo do České republiky 22 značek, a 2020, kdy jich bylo 25. V letošním roce se očekává příchod například fast foodu Popeyes, pizzerie Rossopomodoro nebo wine & food konceptu Signorvino. 

Český trh je pro zahraniční značky stále atraktivní

„Maloobchodní trh prošel v posledních letech mnoha výzvami a zkouškami, ale je zjevné, že pro zákazníky je nadále atraktivní – což je pro retailery dobrá zpráva. Diskuse, které s nimi probíhají na mezinárodní úrovni, ukazují na jejich pozitivní sentiment ohledně nutnosti dalšího rozvoje a zkvalitňování jejich obchodů a podpory významu značky. V regionu střední a východní Evropy je vstupní branou pro značky již tradičně právě Česká republika, a to díky své kupní síle a přetrvávající oblibě Prahy ze strany zahraničních návštěvníků, kteří tvoří zásadní zdroj maloobchodních příjmů,“ popisuje Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman & Wakefield. 

Zásadní pro český trh byl vstup dvou luxusních módních značek do Pařížské ulice, kde svou prodejnu loni otevřely Balenciaga a Chanel. V módní oblasti přibyly také značky oblečení Maje, Sandro, Jacadi Paris, doplňků a šperků Messika či Teilor a obuvi Buzz. Z módního sportovního oblečení přibyly značky Jott a Sport Vision. 

Silně byl loni zastoupen i segment nábytku, vybavení pro domácnost a elektroniky. Na tuzemský trh vstoupili prodejci nábytku Minotti a Stosa Cucine, matrací Dorelan a Materasso, elektroniky HP, vybavení pro domácnost Home & You či TecTake nebo kuchyňského vybavení Tefal.  

Z ostatních odvětví stojí za zmínku například otevření první české prodejny značky Lego, v segmentu stravování pak kavárna Cappuccineria či prodejna lahůdek House of Julius Meinl.

No

Nové značky na českém trhu od roku 2022

Domácnost a elektronika

Oblečení

Doplňky a obuv

Sportovní oblečení

Cucine Lube

American Vintage

Buzz

Icebreaker

Dorelan

Balenciaga

Mayser

iFlow

Home&You⃰

Chanel

Messika

Jott

Hoomi

Guess Kids

Teilor

Sport Vision

HP

Intimissimi Uomo

 

 

Materasso

Jacadi Paris

 

 

Minotti

Maje

 

 

Sencor

Q/S by s.Oliver

 

 

Stosa Cucine

Sandro

 

 

TecTake

 

 

 

Tefal

 

 

 

Stravování

Zdraví a krása

Volný čas

Ostatní

Caffè Pascucci

Bluem

GymBeam Fitness Hub

Cleopatra Ink

Cappuccineria

Diptyque

Lego

 

Donut Worry Be Happy

 

 

 

House of Julius Meinl

 

 

 

L'Or Café

 

 

 

Podobně jako v minulosti otevřela naprostá většina značek svoji první českou prodejnu v Praze, v šestnácti případech v obchodních centrech a ve čtrnácti na hlavních nákupních třídách. Šest provozoven se nachází v kancelářských objektech, kde mají často své showroomy prodejci prémiového nábytku, ale vzhledem k vhodné skupině zákazníků zde otevřela i posilovna nebo kavárna. 

Nejvíce značek k nám přišlo z Francie – většina z těchto devíti prodává oblečení nebo doplňky. Sedm značek je italských – hlavně prodejci nábytku či matrací a také dvě kavárny. 

Letos přijdou noví hráči v segmentu stravování 

I tento rok se očekává vstup nových hráčů, mimo jiné v segmentu stravování.„Svou první pobočku v Česku otevře americký fast food Popeyes, jehož příchod na český trh je největším vstupem F&B hráče od roku 2017, kdy zde znovuotevřela značka Pizza Hut. Významné bude také otevření první pobočky italské sítě restaurací Rossopomodoro v obchodním centru Palladium či vstup italského wine & food konceptu Signorvino,“ prozrazuje Jan Kotrbáček

Tržní aktivitu podpoří vznik nových komerčních projektů, jež nabídnou nové možnosti pro maloobchodní pronájem. V Praze Na Příkopě se staví projekt 100 Yards, v Pařížské ulici se po rekonstrukci otevřou projekty Pařížská 25 a Pařížská 30 (Fairmont Golden Prague Hotel). Plánuje se otevření nového multifunkčního projektu Masaryčka a rozšíření OC Letňany. Nové prostory pro retail vzniknou i v Brně: v příštím roce by tam měla otevřít Obchodní galerie Šumavská tower, začne celkový redevelopment území pro nový multifunkční projekt Dornych, jehož dokončení je plánováno na rok 2026.

-stk-