Božkov: Komunikaci neměníme, plně se věnujeme retailu
Věříme, že i v současné nelehké situaci může nový spot díky svému pozitivnímu charakteru spotřebitele potěšit, říká za značku Božkov Michal Jakl.
U příležitosti 100 let od svého vzniku představila v březnu značka Božkov novou kampaň s Jiřím Macháčkem a jeho písní „Snadné je žít“. V plánu má i celou řadu aktivit v retailu či gastru. Současná pandemická situace však do původní strategie vnesla určité komplikace.
Cílem aktuální kampaně, jež byla spuštěna začátkem března, je podtrhnout přátelství, nadsázku a vtip značky, zároveň má vyzdvihnout ikonickou plachetnici a motto „Spolu jsme sami sebou“.
Opětovná sázka na Jiřího Macháčka, který byl se značkou spojován v minulosti, vycházela mimo jiné i z faktu, že předchozí kampaň s jeho tváří pomohla posílit vnímání značky. Podle Group Brand Managera společnosti Stock Plzeň-Božkov Michala Jakla seděl k novému konceptu nejlépe i tentokrát. „A to především díky své pozitivní roli, přátelskému charakteru a také tomu, že je opravdu sám sebou, což jednoznačně potvrdily i spotřebitelské testy,“ popisuje.
V době aktuálního omezení celého trhu, kdy mnoho zadavatelů redukuje či ruší své naplánované kampaně, Božkov svou nadlinkovou komunikaci nemění. „Věříme, že i v současné nelehké situaci může nový spot díky svému pozitivnímu charakteru, kde je podtrhováno přátelství, spotřebitele potěšit. Kampaň tak necháváme běžet podle původních plánů v televizi a onlinu, protože se jedná spíše o image kampaň, která neobsahuje konkrétní ,call to action' a jejímž cílem je dlouhodobé budování značky,“ vysvětluje Michal Jakl.
Změny se však dotknou podlinkové komunikace, konkrétně naplánovaných aktivit v gastru, které musely být kvůli vládním nařízením pozastaveny. „V tuto chvíli se tak plně věnujeme retailu, což je jediný prodejní kanál, o který se můžeme nyní opřít,“ dodává Michal Jakl s tím, že se v místě prodeje soustředí na posílení vystavení.
Spojující linkou celé kampaně je zapojení komunity Božanů, se kterou značka původně pracovala jen v online prostředí. „Nicméně postupem času jsme na základě reakcí od našich spotřebitelů zjistili, že se jedná o platformu, která může fungovat i v jiných kanálech a aktuálně je součástí nové komunikace v televizi, onlinu a v místě prodeje. Pro nás tak představuje jakési komunikační pojítko mezi jednotlivými kreativami, které používáme,“ přibližuje Jakl.
Pod značku Božkov patří v posledních letech i rumy Republica Exclusive a Republica Reserva, které se na trhu úspěšně ujaly. Dá se tedy očekávat, že v portfoliu třtinových rumů dojde k rozšíření.„Kategorie rumů je pro Božkov stěžejní, s čímž je do budoucna spojeno i hledání dalších příležitostí,“ prozrazuje Michal Jakl.
Na léto je zatím v plánu multibrandová aktivita, jejímž cílem bude ukázat možnosti jednoduché mixabilty s různými značky Stocku. Firma tak chce navázat na svou zimní aktivaci, kdy v gastro podnicích představila různé možnosti grogů. „Aktivace ,Vychutnej si Grog jinak' se ukázala jako správná volba, alespoň dle reakcí od gastronomických zákazníků i samotných spotřebitelů. V případě Božkova bylo cílem ukázat, že se hodí pro každou příležitost a zároveň si tak trochu i zavzpomínat. Božkov, který je svým způsobem symbolem nostalgických vzpomínek, se bez tradiční receptury grogu neobejde už téměř sto let, kdy značka vznikla,“ říká Jakl.
Uzavřeným gastro podnikům se snaží pomoci celá společnosti Stock Plzeň-Božkov, která odstartovala projekty zaměřené na právní pomoc, generování zisků provozoven i motivaci české barmanské komunity. S advokátní kanceláří CEE Attorneys připravila na 9. dubna od 14 hodin živý webinář. „Snažíme se podnikatelům v gastronomii zprostředkovat co nejvíce praktických informací, díky nimž se snáze zorientují v rozsáhlých vládních ujednáních. Cílem poradenství je podpořit podnikatele v tomto složitém období a pomoci jim se zorientovat v tom, na jakou podporu mají nárok a jak konkrétně ji mohou využít, aby co nejsnáze překlenuli toto složité období,“ komentuje projekt Tomáš Hejkal, marketingový ředitel Stock Plzeň-Božkov.
Dále Stock podporuje projekt lunchnext.com/cz společnosti Storyous, kde si budou spotřebitelé moci koupit voucher na konzumaci do zapojených podniků. S portálem atbars.com zase plánuje pravidelné videorozhovory s ikonami barmanské branže.
Společnost Stock Plzeň-Božkov je na tuzemskou trhu lihovarnickou jedničkou. Kromě značky Božkov do jejího portfolia patří například Fernet nebo Amundsen, v distribuci má také značky koncernu Diageo, jako je skotská whisky Johnnie Walker, irská whiskey Bushmills, rum Captain Morgan či smetanový likér Baileys. V roce 2018 utržila 1,8 miliardy korun.
-stk-