Alza.cz uvádí na trh zatím v pilotní verzi novou platformu Sdílej a ušetři, jež propojuje e-commerce se sociálními sítěmi. „Využívá principy tzv. social shoppingu, tedy propojení online obchodování a sociálních sítí, jež si ve světě získává stále větší popularitu. Novinka přesně kopíruje misi Alzy, v níž se snažíme využívat IT k transformaci e-commerce,“ vysvětluje za e-shop Tomáš Havryluk.
Zákazníci se mohou mezi sebou domluvit, ve skupině nakoupit, a pořídit tak stejné zboží s výraznou slevou. Čím více jich bude, tím lepší cenu získají. „Výše slevy se odvíjí nejen od druhu produktu, ale i od velikosti skupiny, která může mít až 20 členů,“ popisuje obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena s tím, že na naplnění týmu mají zákazníci předem daný časový limit.
V rámci platformy mohou už nyní zájemci pořídit stovky položek napříč sortimentem, od elektroniky až po drogerii. Nabídka se bude dále rozšiřovat – e-shop chce tímto způsobem prodávat tisíce produktů.
Modelový příklad
Nabíječka AlzaPower stojí běžně XY Kč. Přes Sdílej a ušetři ji lze získat buď se slevou 30 %, pokud stejný produkt zakoupí během týdenního limitu 10 lidí, nebo se slevou 15 % v případě alespoň 5 nakupujících. Každý člen skupiny tak může získat produkt výhodněji.
Produkty zahrnuté do skupinových nákupů jsou na webu jasně označeny piktogramem Sdílej a ušetři. Do nákupu se lze zapojit pomocí speciálního tlačítka přímo v detailu produktu. Poté si stačí vybrat velikost skupiny, výši slevy a své členství ve skupině potvrdit online platbou za produkt (kartou). Tím se zboží pro zákazníka automaticky rezervuje a zároveň se vygeneruje unikátní webová adresa, kterou pak může jako zakladatel skupiny sdílet ve své sociální síti, například prostřednictvím e-mailu, Facebooku nebo SMS. Přes tuto URL se do skupiny připojují další.
Alza bude o aktuálním počtu členů skupiny i zbývajícím čase pro její naplnění průběžně informovat e-mailem a také přímo v účtu Moje Alza. Zákazník sám může nakoupit více kusů akčního zboží, a to maximálně tři kusy, nicméně na počet unikátních členů týmu to nebude mít vliv.
Pokud se ve stanovené lhůtě skupina nenaplní, mají zákazníci dvě možnosti: buď doplatí rozdíl a pořídí si zboží za původní nezlevněnou cenu, nebo jim budou vráceny peníze.
Skupinové nákupy jsou pilotně dostupné v České republice a na Slovensku, brzy se přidá i Maďarsko a Rakousko.
-stk-