Online prodejce nábytku, dekorací a potřeb do domácnosti Bonami vstupuje do offline prostředí. Na Černém Mostě v Praze otevírá 13. května svou první kamennou prodejnu s interaktivními prvky, kde si zákazníci budou moci zboží prohlédnout, osahat, objednat i přímo zakoupit.
„V aktuální situaci je vstup do offlinu možná trochu nečekaný, z našeho pohledu jde však o součást dlouhodobé strategie a vnímáme jej jako velkou příležitost. Jde nám především o to, aby měli zákazníci možnost si co nejvíce našich produktů reálně osahat a přesvědčit se o jejich kvalitě. Kamenná prodejna je navíc jedním z řešení, jak propojit zákaznickou zkušenost napříč různými prodejními kanály. Prostě zažít Bonami naživo,” komentuje tento krok Pavel Vopařil, CEO Bonami.
Bonami nabízí na svém e-shopu 60 tisíc produktů, z nichž má polovinu skladem. „V prodejně tolik zboží samozřejmě nebude, nicméně naším hlavním cílem je v offline co nejlépe odprezentovat šíři sortimentu, kterou nabízíme online,” přibližuje Vopařil s tím, že Bonami nabídne na ploše cca 200 m2 několik stovek položek. Prodejní místo navíc bude sloužit pro konzultace, reklamace či vrácení zboží.
Na prodejně jsou k dispozici také tablety, s nimiž si mohou zákazníci po naskenování QR kódu ověřit, jaké další varianty či související zboží Bonami nabízí. „Postupně budeme služby dále rozvíjet, půjde třeba o elektronické cenovky nebo služby interiérového designéra,” dodává Pavel Vopařil.
Prodejnu o rozloze 800 m2 sdílí Bonami s českým prodejcem Prospánek, se kterým navíc navazuje strategickou spolupráci i pro expanzi na další trhy. „Prospánek má 70 prodejen ve čtyech zemích, kde působí i Bonami. Obě společnosti současně sdílí i filozofii zákaznického servisu založeném na individuálním přístupu a dodatečných službách. Partnerství s Bonami vnímáme jako strategické propojení silných offline a online hráčů, kteří se prolínají sortimentně a zároveň nachází synergie v prodejních kanálech,” popisuje Ludvík Machala, majitel sítě Prospánek.
Otevření dalších prodejen Bonami proběhne nejen v Praze, ale také v Brně. Postupně se kamenné obchody otevřou i na dalších trzích, kde Bonami působí, primárně v Bratislavě a Budapešti.
Za poslední dva měsíce, které byly poznamenány pandemií koronaviru, zaznamenalo Bonami růst srovnatelný s předvánoční sezónou.
Společnost byla založena v roce 2013 Václavem Štruplem a je součásti české investiční skupiny Miton. Z původního modelu časově omezených prodejních kampaní přešel e-shop Bonami na stálou nabídku, která je pravidelně doplňována o nové produkty. V jeho portfoliu zákazníci najdou například značky Karup, Lyon Beton, Woodman či Hübsch. V roce 2020 společnost rozšířila nabídku rozšířilo i o drogistické výrobky a kategorii péči o domácnost a spustila vlastní přepravu zboží. Dnes působí v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Polsku. Tržby společnosti v roce 2019 činily 1,3 mld Kč.
-stk-
-stk-