Lékárna Dr. Max má ve svém věrnostním systému již čtyři miliony členů. Ten čtyřmiliontý se zaregistroval začátkem listopadu v uničovské pobočce lékárenské sítě.
Věrnostní program Karta výhod Dr.Max prošel zásadní změnou v roce 2015, kdy došlo ke kompletní přeregistraci klientů. O tři roky později nabídl své výhody všem skupinám pacientů bez ohledu na věk, přinesl i zpřehlednění výhod. V současnosti nabízí finanční benefity, jako je možnost využít letákové akce, uplatnit slevy z doplatku na recept či individuální slevové kupóny rozesílané členům v sadách několikrát ročně. Součástí nabídky jsou i nefinanční výhody v podobě online poradenství, vzdělávacích brožur či služeb v rámci mobilní aplikace, kde je k dispozici osobní asistent při užívání léků, upozorňující na frekvenci a dávkování či přehled vyzvednutých léků.
Od letošního roku lze mít věrnostní kartu jen v mobilním telefonu, doposud bylo možné vstoupit do programu pouze za vydání plastové karty. Členství si lze založit také bez nutnosti fyzické registraci, a to na stránkách https://kartavyhod.drmax.cz/.
V rámci věrnostního systému fungují i speciální kluby Dr.Max Baby, Dr.Max Dia, Dr.Max Beauty či Dr.Max Vet orientované na zájmy specifických klientských skupin (matka a péče o dítě, diabetes, zdraví a krása či péče o domácí zvířata). Diabetikům například zůstává po celou dobu existence věrnostního programu zachován princip prodeje inzulínů bez doplatku.
Fungování lékárenské sítě Dr.Max ovlivnila letos pandemie koronaviru. V únoru zaznamenala velký nápor a vykoupení některých léků, zejména s obsahem paracetamolu. Následně však lidé na jaře omezili své návštěvy lékařů, čímž se snížily preskripce léků, a tím i prodeje. Dr.Max přitom 80 % svých tržeb generuje z léků na předpis. Pokles rovněž nastal z důsledku uzavření obchodních center, kde se nachází nemálo poboček Dr.Max. Návrat k normálu nastal až v letních měsících. Nyní takové výkyvy zaznamenávány nejsou.
V online prostředí zájem o lékárenskou nabídku při první vlně pandemie naopak rostl – v únoru zaznamenal e-shop Dr.Max až 100% nárůst, v létě kolem 40 %. Pandemie přivedla k online nákupům nové zákazníky, a to i z řad seniorů, až dvojnásobně narostl počet nakupovaných položek.
Výkyvy v provozu neměly na zájem o členství v klientském programu vliv, týdenní přírůstky členů byly rovnoměrné, na podzim akcelerovaly. Program, jenž byl primárně rozvinutý v České republice, se implementuje nyní i v jiných zemích, kde značka Dr.Max působí. Letos poprvé jej podpořila i speciální videokampaň v televizi a na sociálních sítích.
-stk-