Galerie: Letošní české vánoční kampaně

středa, 23. prosince 2020, 08:10 Reklama MediaGuru

Přinášíme výběr vánočních kampaní, které připravili reklamní zadavatelé na tuzemském trhu.

Zdroj: Repro Albert

Zdroj: Repro Albert

I v letošním roce začali reklamní zadavatelé působící na českém trhu na podzim s vánoční kampaní. Někteří odstartovali již začátkem října, většina však počkala se spuštěním až na listopad a adventní čas. Přinášíme výběr těch, které vznikly v tuzemsku. 

K výrazným vánočním zadavatelům se již tradičně řadí mobilní operátoři. Zatímco O2 se i na svátky drží své postavy Chytré sítě, T-Mobile si připomíná všechny možné katastrofy, které se během svátků mohou přihodit, a Vodafone si myslí, že „pravé Vánoce jsou až po Vánocích“. 

Vodafone do své vánoční kampaně obsadil lidi, kteří se v létě přihlásili na tzv. Giga casting. Vystupuje v nich rodina Budimanova, rodina Duškova, pár mladých cestovatelů Václav a Hana Šimkovi, seniorka Hana Hagenová nebo Vojta Lopour, který ve znakové řeči popřál krásné svátky i své neslyšící babičce. Pod kampaní je podepsána agentura McCann Prague a režisér Ondřej Sokol. Několik týdnů po spuštění kampaně mobilní operátor musel reagovat na nenávistné komentáře na sociálních sítích. 

Nehodu s kaprem, vánočním stromečkem nebo během štědrovečerní večeře znázornil ve své kampani T-Mobile, který to navíc podkreslil písní „Jsou svátky“ od Karla Gotta. Kreativu již tradičně vytvořila agentura Saatchi & Saatchi, režie spotů se ujal Marek Partyš.

O2 ve své vánoční kampani nevybočilo ze svého dlouhodobého konceptu s Chytrou sítí. Kreativu připravila agentura Oliver, televizní spoty vznikly ve slovenském 3D studiu Alien. Režii zajistil Dano Dekan. 

Dále se na vánoční svátky soustředí i obchodní řetězce. Albert letos pokračuje s příběhem již známé postavy Darebáčka, který peče pro radost ostatním. Letos se rozhodl upéct pro svou mladší sestru Sáru bílé Vánoce, protože zatím zasněžené svátky ještě nezažila. Kreativa je dílem agentury VCCP, režii obstarala Jasmína Blaževič. K tomu ještě Albert spustil i zaměstnaneckou kampaň s mottem „Ať sněží ,díky’ kolegům za kouzla nejen na Vánoce“. 

Lidl svou kampaň postavil na písni Půlnoční od Václava Neckáře a skupiny Umakart. Píseň si s nimi zazpívalo více než 250 účinkujících, v roli dirigenta se představil zpěvákův bratr Jan Neckář.

Řetězec Penny Market do své kampaně obsadil skutečné zaměstnance svých dodavatelů, například společnosti Bohemia Apple, Uzeniny Příbram, Pivovar Nymburk, Fish Market z Třeboně nebo Penam. Vytvořila ji kreativní agentura Hullabaloo. Režie se ujal David Ondříček. 

Předvánoční čas samozřejmě nenechali ladem ani online prodejci. Alza svého Alzáka vpustila do vánoční dílny již 5. října. Kreativa vznikla in-house. 

Mall.cz v prosinci představil svého nového sloního hrdinu, který bude komunikací e-shopu provázet dlouhodobě. Animovanou kampaň připravil interní marketingový tým ve spolupráci s Pavlem W. Přibylem. 

Sloního maskota, jenž ve své dílně velmi soustředěně balí dárky, využívá v kampani také e-shop s erotickými pomůckami Růžový slon. I zde se na konceptu podílel interní marketingový tým firmy ve spolupráci s agenturami Brand Family a Motion House.

CZC.cz nadále bojuje za práva všech dvojek nakupovat elektroniku pro radost a ne jen věci, které jsou potřeba. Vánoce tak mění na Technoce. Pod kreativou je podepsána agentura DDB. 

ZOOT si ve své kampani připomíná s Nikol Štíbrovou a jejím partnerem Petrem Leitgebem vánoční scény známých filmů, například z Mrazíka, komedie Sám doma nebo Pelíšky. 

Ukázka z vánoční kampaně ZOOTu, zdroj: ZOOT.

Ukázka z vánoční kampaně ZOOTu, zdroj: ZOOT.

Pilsner Urquell letos apeluje se sloganem „Ty pravé Vánoce jsou, když jsme spolu“ na lidi, aby se ve sváteční dny věnovali svým blízkým. Pod kampaní je podepsána agentura VMLY&R, její online část vytvořila Triad.

-stk-