Integrační centrum Praha (ICP) spustilo novou kampaň, jejíž cílem je bojovat proti dezinformacím a předsudkům, šířících se vůči cizincům. V komunikaci využívá reklamních spotů, vizuálů i informačního webu.
„Ve videích rozhodně nechceme nositele předsudků urážet. Smyslem je diváky inspirovat k tomu, aby si fakta ověřovali před tím, než napíší příspěvek na sociální sítě nebo přepošlou řetězový email,“ vysvětluje koordinátorka projektu Jekaterina Gazukina z ICP.
„Nejenom viry přeskakují mezi lidmi. Chtěli jsme ukázat, že předsudky mohou snadno napadnout každého z nás. Je velmi snadné podlehnout těmto zjednodušujícím a zobecňujícím tvrzením, protože na nás zkrátka nekladou takové nároky jako ověřování reality. Proto jsme předsudky ztvárnili jako zlomyslné animované příšerky, které přeskakují mezi lidmi a mefistotelsky jim našeptávají svůj pohled na cizince,” doplňuje strategic planner a copywriter kampaně Jan Hlavín z agentury Goodkin, jež je autorem kreativy.
Kampaň, jež bude až do 7. března k vidění na internetu a v outdooru, obsahuje i edukativní linku se skutečnými faktografickými údaji o životě cizinců v České republice. Ta kromě informačních vizuálů obsahuje hlavně web atlaspredsudku.cz, který nabízí návštěvníkům možnost otestovat si svou „imunitu“ vůči dezinformacím, nahlédnout do galerie nejčastějších předsudků a získat ověřená fakta. Na kampaň následně naváže ve školním roce 2021/2022 speciálně vytvořené workshopy pro druhý stupeň základních škol a studenty středních škol.
O videoprodukci se postarala AZN kru. Na tvorbě se podíleli cizinci žijících v České republice, a to jak na přípravě konceptu, tak i na režii spotů, které se ujalo duo Novak & Nguyen. Mediální plánování a nákup zajišťuje Remmark. Kampaň i připravované workshopy jsou financovány Evropskou unií a Ministerstvem vnitra České republiky.
-stk-