TikTok chce na svou platformu přivést e-commerce

středa, 10. února 2021, 16:30 Internet & Mobil, Retail MediaGuru

Sociální síť TikTok uvažuje o tom, že na své platformě bude firmám nabízet e-commerce řešení.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Původem čínská sociální síť TikTok se chce do budoucna zaměřit i na e-commerce, který by jí měl domoci k dalšímu růstu. Na poli online prodeje jde aplikace do přímého konkurenčního boje s Facebookem. S informací přišel deník Financial Times. 

Informace o e-commerce funkcionalitách sice nejsou oficiální, podle amerického deníku však platforma o svých plánech již začala informovat své reklamní zadavatele. V plánu je údajně nástroj, který populárním tiktokerům umožní propojit svůj obsah s produkty, které doporučují, a za každý nákup provedený přes tuto sociální síť získají provizi. Značky budou dostanou navíc na TikToku prostor pro prezentaci svého produktového portfolia. V plánu je také spuštění tzv. live-stream shopping neboli nakupování z živého přenosu, které v době pandemie získalo na oblíbenosti.

Těmito kroky se TikTok podle Financial Times pustí do přímého konkurenčního boje s Facebookem, který již podobné možnosti nabízí na svém Instagramu, kde mohou uživatelé s určitým počtem sledujících propojovat své příspěvky s odkazem přímo do e-shopu. Stejně tak zde mohou firmy propagovat výrobky. 

TikTok je mladá sociální síť, kterou vlastní čínská společnost ByteDance. Svůj reklamní ekosystém zatím stále buduje. V minulém týdnu oznámila partnerství s komunikační skupinou WPP, jejíž klienti budou mít přednostní přístup k marketingovým nástrojům sociální sítě. Rovněž s ní chce vytvářet síť tvůrců obsahu, kterým bude zprostředkovávat spolupráci s vybranými zadavateli.

TikTok v současnosti eviduje miliardu měsíčních aktivních uživatelů. Podle odhadu společnost App Annie by měl jejich počet letos dosáhnout 1,2 mld. Podle dat sociální sítě, které prezentuje zadavatelům, až 40 % jejích uživatelů nemá účet na Facebooku a 63 % na Twitteru.

-stk-