Reklamní hitparáda AdParáda, kterou pořádá Art Directors Club (ADC), hodnotí nejlepší kampaně loňského roku. Co měsíc, to jedna nejlepší práce – tedy 12 finalistů, z nichž nyní během živého vysílání, které bude probíhat od ve středu 3. února od 16 hod., zvolí vybraní porotci nejlepší kousek.
Na hodnocení se bude podílet speciální porota, kterou tvoří:
- Karel Hrbek, marketingový ředitel Leros
- Michelle Losekoot
- Eda Kauba
- Petra Jankovičová, Triad Advertising
- Jakub Hodboď, Ogilvy
& zahraniční hosté
- Katarína Králiková
- Pavol Minár, Inspirations Minar
Finalisté výroční AdParády 2020
Leden
Brontosauři v Himalájích: „Věda do Tibetu“ – McCann Prague
Nezisková organizace Brontosauři v Himalájích hledala dobrovolníky na výuku fyziky, biologie nebo chemie na základní škole Spring Dales Public School ve vesnici Mulbekh v Malém Tibetu. Filmová výzva „Věda to Tibetu“ byla natočena režisérem Markem Partyšem a jeho týmu z Bistro Films.
Únor
McDonald’s: McDelivery – DDB Prague
McDonald’s propagoval svou rozvozovou službu McDelivery prostřednictvím série kreativních vizuálů, pracující s motivem hald použitého nádobí zde nápadně připomínají oblíbené produkty značky. Pod nápadem je podepsána agentura DDB.
Březen
Engelmüller: „Drive to Win“ – Scholz & Friends Praha
Značka rukavic Engelmüller si v kampani připomněla 71 let od vítězství vozu české výroby Aero Minor na legendárním závodě v Le Mans. K výročí byla vytvořena limitovaná kolekce ručně šitých rukavic, část výtěžku putovala spolku Le Mans Redux. Produkci zajistila společnost Creative Embassy, režíroval Prokop Motl.
Duben
Budějovický Budvar: „Budvar 33“ – Kaspen/Jung von Matt
Pivovar Budějovický Budvar podpořil svůj hořký ležák Budvar 33. Nápad pochází od agentury Kaspen/Jung von Matt, produkci zajistilo duo Wolfberg.
Květen
Ria: „Sliby mojí vagíně“ – Symbio
Menstruační pomůcky Ria se v kampani „Sliby mojí vagíně“ pustily do tématu sebepřijetí a reprodukčního zdraví. Kreativa je dílem agentury Symbio, natáčení zaštítila produkce Doit s režisérem Jiřím Horenským. Na spot navazuje edukačně-zábavný obsah s odbornou garancí organizace Loono.
Červen
Rohlík: „Dobré jídlo, dobří lidé, lepší svět“ – Wilhelm Kinga
Rohlík vytvořil imageový spot oslavující dobré jídlo, pozitivní charakter lidí i návrat ke kořenům. Kampaň vznikla ve spolupráci s kreativním duem Wilhelm Kinga. Produkci zajistila společnost Bistro Films. Režii měl na starosti Marek Partyš.
Červenec
GlaxoSmithKline: „Odol přichází s odolštinou“ – WMC Grey
Společnost GlaxoSmithKline se rozhodla oživit slávu značky zubní pasty Odol, která má na českém trhu tradici 128 let. Nosným prvkem je tzv. odolština. Pod kampaní je podepsána agentura WMC Grey. Produkci zajistila Armada Films, režie se ujal Tomáš Řehořek.
Srpen
Český olympijský výbor: „Silnější pro život“ – in-house
Český olympijský výbor připravil interně kampaň „Silnější pro život“, s níž chtěl ukázat, že i malé změny přispějí k posílení zdraví. Pro kampaň byl využit mediální prostor, který byl rezervován pro olympijské hry v Tokiu 2020. Režie spotů se ujal Tomáš Mašín. Autorem fotografií je Herbert Slavík.
Září
Rossmann: „Pečujeme s láskou“ – DDB Prague
Řetězec drogerií Rossmann přišel s novou komunikační strategií, vzniklou ve spolupráci s agenturou DDB. Kampaň rozvíjí stávající koncept značky „A život je krásnější“, obohacuje ho o tematiku péče o sebe a své blízké. Produkce spotu se ujala společnost Boogie Films ve spolupráci s režisérem Jurajem Janišem.
Říjen
Nike & „Street Football Barcelona: „I have everything“ – Luboš Vacke / Tomáš Novotný
Spolupráci značky Nike a barcelonské street fotbalové komunity představil spot „I have everything“. Jeho realizaci zaštítila česká produkce Creative Embassy ve spolupráci s Nike, No Limits Collective a Belushis. Režisérem spotu, jehož užití se plánovalo zejména na sociálních sítích, na obrazovkách při turnajích a v místě prodeje, je Luboš Vacke. Spoluautorem kreativního konceptu je Tomáš Novotný.
Listopad
Český červený kříž: „Ruce“ – Comtech Can
Český červený kříž ve své kampani Ruce připomněl, že darování krve je i v současné době covidu důležité. V minutovém spotu jsou zobrazeny lidské ruce v mezních situacích. Kreativní koncept pochází od agentury Comtech Can, realizovala ji produkční společnost Bistro Films v režii Marka Partyše.
Prosinec
Mall.cz: „Malé i velké radosti pro všechny“ – in-house
Mall.cz odstartoval před vánočními svátky svůj nový komunikační koncept se sloním hrdinou. Ten má prezentovat distinktivní prvek, představovat charakter, ke kterému si zákazníci vybudují pozitivní vztah. Kreativní koncept a animované spoty vznikly spoluprací marketingového týmu Mall.cz s Pavlem W. Přibylem z dua Wilhelm Kinga a produkcí internetové televize Mall.tv. Animaci vytvořil Radovan Surý s animačními studii BareBear production a PFX.
-stk-