McDonald’s startuje novou kampaň s názvem „Naše protože“ zaměřenou na udržitelnost. Chce v ní rozproudit debatu na otázku „Proč každý z nás chrání planetu?“ a zapojit do ní zákazníky, známé osobnosti, odborníky i vlastní zaměstnance.
Kampaň, jež startuje 3. května, staví na průzkumu agentury Behavio, z něhož vyplývá, že Češi k přírodě nejsou lhostejní. „Je pro nás důležité dát prostor nejen odborníkům, ale vyslyšet také důvody, proč na krajině záleží našim zákazníkům. Mezi těmi se často opakovala obava o budoucnost našich dětí, o zvířata, rostliny, ale také o oblíbené aktivity, ať už se jedná o procházku v lese, sbírání hub, nebo třeba plavání v čisté vodě,“ vysvětluje Jitka Pajurková, ředitelka komunikace a PR McDonald’s ČR a SK.
Stavět bude kampaň na blogu na stránkách Naše protože, kde budou zveřejněny důvody vybraných osobností, další budou postupně přibývat. Ambasadory se stali influenceři Jirka Král a Jitka Nováčková, kteří přinesou i vlastní udržitelné projekty. „Jirka je se značkou již historicky spjat i díky tomu, že u nás pracoval, a nahlédl tak přímo do tajů restaurace. Proto bychom jeho prostřednictvím chtěli ukázat veřejnosti to, jak v McDonald’s pečlivě třídíme odpad a dohlížíme na recyklaci. Jitku zase čeká vlastní design znovu použitelného zákaznického merche,“ doplňuje Pajurková.
Dále se do kampaně zapojí youtuber Pedro, módní návrhářka Vanda Janda, fotbalový trenér a bývalý profesionální fotbalista Pavel Horváth, hokejový kouč Marian Jelínek nebo organizátoři festivalů Metronom a United Islands David Gaydečka a Martin Voňka. Prostor dostanou i zaměstnanci či partneři McDonald’s, jako je CEO Tomasz Rogacz či dodavatel sirupů Kitl Jan Vokurka nebo partneři nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda.
Kampaň využije několik formátů – od online streamu, který představí stovky „protože“ ze zmíněného průzkumu, až po stavění ptačích budek nebo hmyzích hotelů. V plánu je také exkluzivní módní kolekce udržitelného oblečení či úklidové akce po celé republice.
Vzhledem k tématu se McDonald’s v této kampani rozhodl obejít bez billboardů a volí cestu šetrných nosičů, a to zejména digitálních kanálů. Medializace v tištěné podobě se bude možná pouze na recyklovaném papíře.
Ústřední myšlenka projektu bude v následujících letech rozšířena o další aktivity řetězce, které se týkají diverzity na pracovišti, práci s komunitami a další komunikací v oblasti CSR. „Především jsme McDonald’s chtěli přinést dlouhodobou a pevnou komunikační strategii, která bude na našem a slovenském trhu fungovat roky, jejíž cílem bude poukázat na dlouhodobé udržitelné a CSR aktivity společnosti, a navíc se bude starat také o důvody zákazníků. Chceme se Čechů a Slováku ptát konkrétně na to, proč se starají o planetu a co bychom konkrétně my mohli ještě zlepšit a posunout, aby se v restauracích McDonald’s cítili lépe,“ říká Michaela Chrpová, Head of Consumer v agentuře MSL, jejíž tým integrovaný projekt vede napříč ostatními agenturami.
Komunikaci kampaně v online prostředí bude mít na starosti agentura Follow Bubble. Na vizuální identitu projektu dohlíží DDB. Mediální prostor nakupuje OMD.
-stk-