Olympijští partneři spustili kampaně, připraveny mají i aktivace

pátek, 23. července 2021, 07:30 Marketing, Reklama MediaGuru

Letní olympiádu v Tokiu připomínají ve svých kampaní olympijští partneři. Během sportovního klání se zapojí i do Olympijských festivalů v Praze a Brně či do CzechTeam.tv.

Maskot Letních olympijských her v Tokiu, zdroj: FB Olympijský festival

Maskot Letních olympijských her v Tokiu, zdroj: FB Olympijský festival

Od pátku 23. července začínají v japonském Tokiu o rok odložené Letní olympijské hry. Jak je již zvykem, sportovního svátku marketingově využívají oficiální olympijští partneři, a to jak ve své komunikaci, tak při lokální aktivaci. V éteru nejen připomínají olympijské hodnoty či vysloužilé sportovce, ale zapojí se i do Olympijských festivalů, které budou probíhat v Praze a Brně, či nové platformy CzechTeam.tv, za kterou stojí Český olympijský výbor, CNC se svou Mall.tv a WPP. 

Mezi generální partnery Českého olympijského týmu patří Toyota, Sazka a Fosfa, k oficiálním se řadí Pilsner Urquell, Skupina ČEZ, T-Mobile, Alpine Pro, Lesy ČR a nejnověji také CPI Property Group. V českém éteru však komunikují a do aktivace se zapojují i partneři Mezinárodního olympijské výboru, k nimž patří japonská automobilka Toyota, Visa, Samsung, Coca-Cola a další. 

Toyota, jež zároveň podporuje i Paralympijské hry, se sice na svém domovském trhu marketingově stahuje do ústraní, a to zejména kvůli sílícímu odporu Japonců proti konání olympiádě, v tuzemsku však s komunikací i nadále počítá. Využívá k tomu globální kreativu „Start your impossible“, s níž komunikuje v televizi, tisku a na internetu. 

Globální kreativa automobilky Toyota

Globální kreativa automobilky Toyota

Lokální obsah, který představuje sponzorské vzkazy vytvořené s Teamem Toyota, se objeví v televizi, a také v rádiu. Vystupují v nich sportovci jako Martin Fuksa, Barbora Seemanová, Barbora Hermannová a Markéta Nausch Sluková či nová členka týmu, oštěpařka Nikola Ogrodníková. Součástí je i tematická podsekce na webu automobilky či spolupráce s Českým olympijským výborem v rámci aktivace na platformě CzechTeam.tv či Olympijských festivalech. 

V lokálních sponzorských spotech se automobilka spojuje se sportovci z Teamu Toyota.

„V rámci Olympijských festivalů budeme partnerem Toyota Skateparku. Jeho patronem je zároveň náš ambasador Max Habanec. Bude se zde soutěžit v jízdě na skatu, budou se tu konat exhibice i závody a návštěvníci budou mít možnost soutěžit také o skateová prkna. Mohou navrhnout vlastní design skatu a nejlepší čtyři návrhy půjdou do výroby. Ostatní mohou získat prkna v designu Maxe, merch Toyota a další zajímavé ceny,“ přibližuje marketingový ředitel společnosti Toyota CE Michal Velička. Kromě toho bude možné soutěžit na Playstationu a vystavené budou i ambasadorské vozy vybraných olympioniků. 

Sazka plánuje komunikaci svého generálního partnerství především na sociálních sítích, kde chce využít záběry z Olympijských festivalů, povzbuzovat olympioniky a připomínat historické rekordy sportovců i loterií. Dále zapojí olympijskou tematiku do svých losovacích pořadů a také do interní komunikace. 

Kromě toho se loterijní společnost zapojí do vysílání CzechTeam.tv, kde bude mít pořad Sazka studio Stromovka, v němž bude přinášet denní souhrn z Tokia či si zvát olympijské hosty, včetně medailistů (pokud to situace dovolí). V rámci pražského Olympijského festivalu bude mít nejen televizní stage, ale i stanoviště projektu Sport v okolí, kde si budou návštěvníci moci vyzkoušet sportovní aktivitu v podobě bumber ballů. Poslední olympijský víkend pak pořádá etapový závod Sazka Tour. 

Olympijská injektáž do pořadu Sazka studio Stromovka

Mobilní operátor T-Mobile již od počátku července nasadil kampaň „Sportovní léto“, v níž připomíná úspěchy českých olympioniků a zároveň vybízí k aktivnímu trávení léta. Známé tváře českého sportu v ní představuje v nevšedních rolích. 

Reklamní televizní spot T-Mobile

Kromě nadlinkové kampaně spustil T-Mobile také aktivaci na sociálních sítích s Matějem Ruppertem, v níž láká lidi ven na tři utajené lokality po celém Česku. Dostat se na ně mohou na základě nápověd a speciálního live streamu a získat tak nejnovější model Apple Watch a vouchery na neomezená data do konce roku. 

Na CzechTeam.tv chystá T-Mobile pořad, jenž bude propojovat Českou republiku s Tokiem prostřednictvím hovorů s olympioniky. Na Olympijských festivalech bude mít svou zónu, kde se spojuje se svým partnerem Českým florbalovým svazem. Návštěvníci si v ní budou moct florbal vyzkoušet, zasoutěžit si či zhlédnout některou z exhibicí. Zároveň si mohou i zarezervovat hřiště a přijít si zasportovat, zarelaxovat či se zapojit do některého z workshopů. Kromě toho plánuje T-Mobile na svých prodejnách, včetně v Magenta Experience Centru, i virtuální stanoviště, na nichž si bude možné ve virtuální realitě zkusit tenis, box nebo třeba fotbal. Po ukončení olympiády uspořádá operátor 8. září v 86 městech po republice také Olympijský běh.

Svou kampaň nasadila také Pilsner Urquell, jež běží v televizi, rádiu a na internetu. Staví ji na olympionicích a podpoře společných hodnot pivní značky i Českého olympijského týmu. „Ať už příběh končí zlatem nebo ne, jsme hrdí na všechny, kteří mají odhodlání a vytrvalost jít si za svým vytyčeným cílem a dělat to s vášní. Proto jsme hrdým partnerem českých olympijských příběhů již 20 let,“ popisuje Roman Trzaskalik, marketingový ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj, do jejíhož portfolia Pilsner Urquell patří.

Jeden z reklamních olympijských spotů Pilsner Urquell

V rámci Olympijských festivalů chystá Pilsner Urquell zóny, v nichž budou čepovat pivo do skla nejlepší výčepní z řad účastníků soutěže Pilsner Urquell Master Bartender.

Skupina ČEZ svou kampaň spojila s tvářemi olympioniků z olympiády v Tokiu v roce 1964. Zapojila do ní veslaře Pavla Hofmanna a Jana Mrvíka, fotbalistu Františka Kneborta nebo volejbalistu Borise Perušiče. Jejich vzpomínky propojila s podporou své mobilní aplikace EPP Pomáhej pohybem. 

Jeden z reklamních olympijských spotů Skupiny ČEZ

Na pražském Olympijském festivalu vystaví energetická skupina svou ČEZ Energy zónu, kde bude možné využít cross fit tělocvičnu s několika druhy cvičebních nářadí, šplh na laně nebo balanční podložky. Děti si budou moci vyzkoušet atletickou abecedu v rámci připravených soutěží o ceny. Pro zájemce zde bude hra na reakční měření startu, fotokoutek, relaxační zóna či vědomostní olympijský kvíz. Součástí bude také Oranžové kolo Nadace ČEZ, na němž lze pohybem přeměnit svou energii na body. V rámci zóny bude rovněž možné se vyfotit nebo si poslechnout rozhovor s některými známými českými sportovci, například s Jaromírem Jágrem, Barborou Strýcovou, Petrem Pilátem či basketbalisty z Era Basketball Nymburku. 

Nový olympijský partner – CPI Property Group – kromě interní komunikace žádné olympijské aktivity cílené na širokou veřejnost neplánuje. Své partnerství chce využívat jen v rámci B2B marketingu – směrem ke svým stávajícím či potenciálním obchodním partnerům. Českému olympijskému týmu již nyní poskytuje některé ze svých objektů – představení nástupové kolekce tak proběhlo například v prostorách Chuchle Arena Praha, která se stala i dějištěm fasování sportovního oblečení.

Z mezinárodních partnerů se do lokální aktivace zapojuje například Visa nebo Coca-Cola, jež na festivalech bude samplovat pomocí cyklo lednice Cappy Lemonade, a to v příchutích Citron nebo Citron s mátou. Dále se představí především v gastro koutcích, kde budou kromě nápojů k dispozici také lehátka, bistro stolky, slunečníky, stany či větráky s vodou. Kromě chlazených nápojů nabídne společnosti i kávový servis od Costa Coffee. O víkendech bude v Praze pojízdná kavárna Piaggio, kde si bude možné zakoupit kávo, ale i novinku v podobě Espresso Kinley Tonic.

Sampling Cappy Lemonade využije cyklo lednice, tašky i vozík, zdroj: Coca-Cola.

Sampling Cappy Lemonade využije cyklo lednice, tašky i vozík, zdroj: Coca-Cola.

Společnost Samsung jako každý rok plánuje televizní vizibilitu, tentokrát v podobě sponzorské spolupráce v rámci olympijského speciálu. Také spolupracuje s Českým olympijským výborem (ČOV) a Slovenským olympijským výborem (SOV), kdy dlouho před zahájením her připravoval  medailonky se sportovci představující jejich olympijské přípravy. Pro fanoušky na svých sociálních sítí v Čechách a na Slovensku se také snaží získat nativní obsah od sportovců přímo z místa dění her. 

Samsung je opět také součástí Olympijského festivalu v Praze. „Samsung zóna je koncipována jako zábava pro celou rodinu, kdy si díky našim zařízením mohou jednotlivci vyzkoušet nejnovější Samsung produkty, mohou si zasportovat, pobavit se, zasoutěžit anebo odpočinout v relax zóně, aniž by se přitom hnuli z Areálu Olympu na Praze 7. V Samsung Olympijské experience zóně si tak návštěvnici mohou vyzkoušet zajímavou opičí dráhu, lezeckou stěnu, ale také jízdu na simulátoru kajaku a právě díky této disciplíně a napádlovaným kilometrům tak přispějí na Samsung Olympijské nadaci pro děti," popisuje Tereza Vránková, šéfka brand marketingu, PR a komunikace společnosti Samsung. 

Zóna společnosti Samsung, zdroj: Samsung

Zóna společnosti Samsung, zdroj: Samsung

-stk-