Nejhodnotnější značkou zůstává Apple, nejrychleji roste TikTok

pátek, 28. ledna 2022, 07:35 Marketing MediaGuru

Podle nového žebříku nejhodnotnějších světových značek se trojice Apple, Amazon a Google udržuje na prvních místech. Nejrychleji rostoucí značkou je TikTok.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Společnost Apple drží podle nového žebříčku BrandFinance titul nejcennější světové značky s hodnotou více než 355 miliard USD. Na druhé příčce následuje Amazon a třetí nejhodnotnější značkou je Google. Vedoucí trojice se ve srovnání s loňským žebříčkem nemění. Čtvrtý v pořadí zůstává Microsoft, na páté místo se posunul Walmart. Všechny uvedené značky mají domovské sídlo v USA.

Nejrychleji rostoucí značkou v letošním žebříčku je pak čínský TikTok, který se zařadil na 18. místo a za poslední rok svou hodnotu ztrojnásobil na 59 mld. USD. V žebříčku 500 nejcennějších značek se objevuje poprvé.

Nejvyšší hodnotu mají v souhrnu značky z technologického segmentu, následované retailem, který v pandemii covid-19 meziročně vyrostl o téměř 50 %, třetí nejsilnější je bankovní segment. Vývoj vakcín proti onemocnění covid-19 řadí farmaceutické značky k nejrychleji rostoucímu průmyslu, zatímco turistický sektor zůstává pod hodnotami, kterých dosahoval před pandemií.

Nejvyšší zastoupení mají v žebříčku americké značky (48 %), dále čínské značky (19 %) a s odstupem následují značky německé (6 %) a japonské (6 %).

„Konzumace médií se během pandemie covid-19 zvýšila, ale – co víc – způsob, jakým je konzumujeme, se neodvolatelně změnil. Aby mediální organizace mohly konkurovat na tomto vyvíjejícím se trhu, investovaly značné prostředky do svých značek – od získávání obsahu až po uživatelskou zkušenost. Raketový růst TikTok je toho důkazem – značka se během několika let změnila z relativně neznámé na mezinárodně známou a nevykazuje žádné známky zpomalení,“ uvedl David Haigh, Chairman & CEO Brand Finance.

Zdroj: Brand Finance

Zdroj: Brand Finance

Celou zprávu včetně žebříčku najdete zde.

-mav-