Obchodní řetězec Penny letos dokončí modernizaci celé sítě svých prodejen. Letošní první dvě modernizované prodejny v Berouně a Sedlčanech otevřel 10. března 2022. Do konce roku pak plánuje dát novou podobu dalším padesáti, čímž uzavře přestavbu celé své sítě více než 400 prodejen. Do konce roku 2021 dostalo novou podobu Markthalle celkem 344 prodejen.
„Celý projekt odstartoval v Praze na Lehovci. Od té doby každý rok přestavujeme okolo 70 prodejen,“ říká Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení Penny. Koncept Markthalle, který řetězec poprvé představil v roce 2016, je navržen v duchu tržiště s výrazným využitím přírodních prvků se v průběhu let, i na základě připomínek zákazníků a zaměstnanců, stále vyvíjí.
„Od zahájení projektu, když první skicy vznikly v roce 2015, jsme postupně přešli na druhou a třetí generaci našeho konceptu. V průběhu let se měnil design, když jsme například hledali materiály s větší odolností a poskytující lepší komfort zákazníkům i zaměstnancům. Vývojem prošlo i LED osvětlení, kdy máme navržena unikátní světla jen pro naše prodejny, hledáme stále úspornější chladící a mrazící technologie, a tak dále,“ dodává Václav Šíma.
Modernizace jedné prodejny představuje investici v řádu miliónů korun. Celkem Penny investuje v průběhu posledních 5 let do nové podoby své prodejní sítě bez započtení investic do expanze a výstavby nových prodejen přes 1,5 mld. Kč. Letos řetězec plánuje pak otevřít 15 nových prodejen.
-zue-