Zalando rozšíří svůj věrnostní program na další trhy

úterý, 1. března 2022, 10:00 Aktuality, Retail, Marketing MediaGuru

Zalando chce svůj věrnostní program Zalando Plus rozšířit na další čtyři trhy. Zda bude mezi nimi i Česká republika, e-shop zatím neprozradil.

Zdroj: Zalando

Zdroj: Zalando

Módní e-shop Zalando má za sebou rok, v němž generoval obrat ve výši 10,4 miliard euro, což je meziroční nárůst o 29,7 %, a to za posílené EBIT marže 468,4 milionů euro. Hrubý objem zboží (GMV) se zvýšil o 34,1 % na 14,3 miliard euro. Letos očekává nárůst GMV o 16 až 23 % a do roku 2025 chce překročit hranici 30 miliard euro. Jednou z cest je i rozšíření věrnostního programu Zalando Plus, který má nyní po třech letech fungování více než milion členů. 

Zalando Plus je nyní dostupný v domovském Německu, dále v Nizozemí, Francii a Itálii. Svým členům nabízí benefity jako expresní doručení zdarma, včasné upozornění na znovu naskladnění vyprodaného zboží, které sledovali, nebo personalizovaný přístup zákaznické péče. Členové Zalando Plus navštěvují e-shop dvakrát častěji a utrácí třikrát více než nečlenové. Do konce roku 2023 by se měl program rozšířit na další čtyři trhy. Zda mezi nimi bude i český, společnost neřekla. E-shop chce ke svému věrnostnímu programu přidat i další benefity, například možnost časnějšího přístupu k módním eventům. 

Zalando chce rovněž dále rozvíjet své online tržiště, do něhož je zapojeno na 5800 značek a téměř 7000 obchodů. Nyní tvoří téměř třetinu (30 %) GMV, což je o 6 pb. než před rokem. Cílem je dosáhnout na poloviční podíl. 

Módní e-shop rovněž zveřejnil svůj report o pokroku na poli udržitelnosti Sustainability Progress Report. Udržitelný sortiment nyní obsahuje přes 140 tisíc produktů, což je o 60 tisíc více než o rok dříve. Na GMV se podílí z 21,6 %. Dále se Zalando zaměřuje na zlepšení svých obalů: snižování prázdného prostoru v balíčcích, minimalizování odpadu a přechod z plastových na papírové obaly. 

„Jak rosteme, chceme naši silnou pozici využít k podpoře pozitivních změn v módním průmyslu. V roce 2022 budeme ještě více usilovat o dosažení našich udržitelných cílů a pomáhat zákazníkům k rozhodnutí odrážejících jejich hodnoty,“ dodal jeden z generálních ředitelů Zalanda David Schneider.

V roce 2021 Zalando získalo více než 10 milionů nových zákazníků, celkem obsloužilo více než 48 milionů zákazníků na 23 trzích, včetně šesti nových zemí, jako je Chorvatsko, Estonsko, Lotyšsko, Litva, Slovensko a Slovinsko. 

-stk-